Fouten S.V. Honselersdijk leiden het verlies in
zondag 26 maart 2017

S.V. Honselersdijk heeft het verlies aan eigen fouten te danken. De eerste helft werden door knulligheden 3 doelpunten weggegeven en dat kwam de ploeg niet meer te boven. Het verloor uiteindelijk met 4-1. Fouten worden in deze klasse keihard afgestraft en zie dan nog maar terug te komen in de wedstrijd. Er was deze middag maar een man die deze wedstrijd er boven uit stak en dat was scheidsrechter Van der Bend uit Maassluis. Deze man floot zijn eigen spelletje en eiste constant de hoofdrol op in negatieve zin.

De start van de wedstrijd was alles behalve rooskleurig. De wedstrijd begon wat later omdat scheidsrechter van der Bend zijn fluit kwijt was en terug moest naar de kleedkamer. De wedstrijd was nog geen 2 minuten oud of de bal lag al achter keeper Boy Zuiderwijk. Een verkeerde terugspeelbal in de eigen verdediging werd door Te Werve speler Ismael Blackshaw goed door zien en alleen voor keeper Zuiderwijk knalde hij de 0-1 binnen. Even later in de tegenaanval was het Nicky Peters die de bal goed voor gaf, waar keeper Mitchell Scheermeijer van Te Werve niet bij kon. De bal werd bij de achterlijn opgevangen door Joey Valstar, maar zijn halve inzet werd tot corner verwerkt. De corner van Tim van der Meer bereikte bij de verste paal Pawel die hard uithaalde en voor de gelijkmaker zorgde, 1-1. In de 17e minuut raakte Pawel na een aanvallende actie geblesseerd. Na de behandeling moest hij verplicht naar de zijlijn. Scheidsrechter van der Bend liet Pawel maar liefst 3 minuten langs de lijn staan wachten eer hij het veld in mocht gaan. In die tijd kreeg de Dijk wat aanvallen te verwerken, waardoor Marcel Bruggeling de plek van Pawel overnam. Hij moest een keer aan de noodrem trekken waar hij een gele kaart aan over hield. Te Werve nam het initiatief over en zette S.V. Honselersdijk vast op eigen helft. Het versierde in de 21e minuut een strafschop. Het was Leon de Brabander die zijn lichaam in de strijd gooide en een speler Te Werve makkelijk naar de grond ging. De strafschop werd knap gestopt door keeper Boy Zuiderwijk. Dit deed de ploeg goed en de opbouw werd weer gezocht. Uit een diepte pass van Marcel Bruggeling was keeper Mitchell Scheermeijer van Te Werve net iets eerder bij de bal dan Tom van Veen. Maar hij kopte de bal buiten het strafschopgebied in de voeten van Tim van der Meer, echter zijn schot bereikte het doel niet.

In de 30e minuut weer een dubieuze beslissing van scheidsrechter van der Bend. Tim van der Meer werd in zijn rug gelopen en iedereen verwachtte een vrije trap voor de thuisploeg. Maar van der Bend besliste anders: een vrije trap voor Te Werve. De verdediging was zodoende ontregeld. Het leek met een sisser af te lopen, maar bij de te zachte terugspeelbal van Pawel op keeper Boy Zuiderwijk, zat de tegenpartij goed tussen en scoorde de 1-2. Het tegendoelpunt was een fikse tegenvaller voor de ploeg van Piet Boon. Het geroutineerde Te Werve kroop weer in zijn schulp en gokte op de counters via de flanken. In de 37e minuut waren de Dijkenaars toch dicht bij een treffer. Tom van Veen speelde Tim van der Meer aan en zijn inzet ging maar net naast. Vlak voor rust sloeg het noodlot weer toe. Te Werve mocht een corner nemen en de bal leek een prooi voor keeper Zuiderwijk, maar hij sloeg de bal in eigen doel, 1-3.

De 2e helft was een zware opgave voor de ploeg om de achterstand ongedaan te maken. De wedstrijd was eigenlijk al gespeeld. Een geroutineerde ploeg zoals Te Werve geeft zo’n voorsprong niet meer weg. In de 49e minuut kwam de thuisploeg goed weg na een bal op de paal. Risico’s moesten immers genomen worden waardoor de tegenstander meer ruimte krijgt. S.V. Honselersdijk deed er alles aan om toch terug te komen in de wedstrijd. Er werd vol op de aanval gespeeld, maar in het overvolle strafschopgebied viel geen bal goed voor onze voorwaartsen. Schoten waren er wel, maar deze mistten de goede richting. In de 64e minuut weer een dubieuze beslissing. Voor de 2e maal legde scheidsrechter van der Bend de bal op de stip voor Te Werve na een lichte overtreding van Michel van der Giesen. De penalty moest in eerste instantie overgenomen na te vroeg inlopen. Commentaar van Rico Kogeldans van Te Werve leverde hem de 2e gele kaart op en kon vertrekken. Bij het achteruit lopen om de penalty opnieuw te laten nemen, struikelde scheidsrechter van der Bend en moest door de verzorgers van S.V. Honselersdijk opgelapt worden. Gelukkig kon de leidsman de wedstrijd voortzetten. De penalty werd overgenomen door Kaz van Oostrom-Soede (zaalvoetballer van S.V. Honselersdijk zaal 1) en hij scoorde de 1-4. S.V. Honselersdijk had nog een klein half uur om wat aan de achterstand te doen. Maar doelpunten vielen er niet en zodoende verloor S.V. Honselersdijk ietwat geflatteerd met 4-1.

A.s. zaterdag de derby uit tegen LYRA. Beide ploegen ontlopen elkaar weinig. Beide ploegen hebben de punten hard nodig om de strijd tegen degradatie. Beide ploegen hebben de laatste tijd moeite om te scoren en beide ploegen hebben 38 doelpunten tegen. Dus kan het zaterdag een mooie derby worden omdat zullen beide ploegen moeten knokken om de punten mee te nemen.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A, geel), Michel van Giesen, Loek Grootscholten (-74 Luke Groenenboom), Ricardo van der Zijden (geel), Leon de Brabander, Tim van der Meer, Joey Valstar, Nicky Peters (-69 Lars Ammerlaan), Tom van Veen.

Door: Jan de Brabander

Prins Group