S.V. Honselersdijk zaal kampioen Topklasse West 2
zondag 19 maart 2017

Het 1e zaalteam van S.V. Honselersdijk is door een 4-4 gelijkspel tegen ASW kampioen geworden van de Topklasse. Het hele seizoen stond de ploeg van coach Naim el Yousfi bovenaan, slechts 1 nederlaag werd er geleden.
Eigenlijk was de spanning vooraf er al af voor S.V. Honselersdijk. De enig overgebleven kandidaat, Watergras 2, was afgelopen woensdag al onderuit gegaan bij Lugdunum. De Dijkse ploeg was dus zonder te spelen al kampioen en de uitslag tegen ASW was dus eigenlijk van ondergeschikt belang. Wellicht speelde dit ook mee in de koppies van enkele spelers want na een goed begin met diverse goede kansen bleef het lang 0-0 en zakte S.V. Honselersdijk qua niveau diep. ASW, de nummer 3 van de ranglijst, profiteerde hier goed van en nam een 0-2 voorsprong. Op slag van rust was het Kaz van Oostrom-Soede die de aansluitingstreffer scoorde. Na de 1-3 in de 36e minuut ging het een aantal minuten hard met de score. Melvin Vissers en Morad Naimi zorgden binnen 2 min. weer voor een gelijke stand. Maar al snel keek S.V. Honselersdijk weer tegen een 3-4 achterstand aan. Met nog 6 min. op de klok, in de 44e minuut, zorgde James Dhanai voor de 4-4. Dit werd dus tevens de eindstand, ondanks nog enkele grote kansen voor S.V. Honselersdijk in de slotminuten. Na afloop ontvingen de spelers naast bloemen, ook de schaal en medailles, uitgereikt door KNVB ambassadeur Walter Hunsche en voorzitter Erik Sosef. De schaal en medailles ontvingen de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk van de KNVB omdat zij kampioen geworden zijn op het hoogste zaalvoetbalniveau van het district.

Het kampioenschap betekent ook promotie naar de 1e divisie. Dat is 1 niveau onder het hoogste zaalvoetbalniveau van Nederland, de Eredivisie. Het betekent meer reizen voor S.V. Honselersdijk maar natuurlijk ook tegenstanders waar tegen het minder makkelijk zal gaan. Voor initiator van het team, Morad Naimi, een uitdaging om ze zaken weer zodanig voor elkaar te maken om er komend seizoen weer vol voor te kunnen gaan. Uitbreiding van de selectie en staf zal ook iets nodig zijn.

Ook is het seizoen nog niet afgelopen voor S.V. Honselersdijk. Op 31 maart speelt het om 20:30 uur in de Sosefhal de kwartfinale van de beker tegen Watergras. Een mooie uitdaging om nog voor de dubbel te gaan. Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Dames S.V. Honselersdijk klimmen naar 2e plek
De dames van S.V. Honselersdijk klommen in de Dames 1e klasse naar een gedeeld 2e plaats op 1 punt van koploper mazzel Stars. Een ruime 7-2 zege, na 4-1 bij rust, hielp hier volledig aan mee. Inge Versteeg wist weer 3 maal te scoren. Ook Marloes Scholtes was 2 maal succesvol. De overige 2 treffers werden gescoord door Ellen Zwart en Tamara Kuiper.

jem-id