Monsterscore S.V. Honselersdijk tegen Westlandia
zondag 5 maart 2017

Een onmachtig Westlandia was niet opgewassen tegen de dadendrang van de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk. Na 6-1 bij rust won de Honselse ploeg uiteindelijk met maar liefst 12-1. Dit was tevens de hoogste score dit seizoen in een competitiewedstrijd. Waar de heenwedstrijd in Naaldwijk nog een waar spektakelstuk was: Honselersdijk wist succesvol een 4-0 achterstand weg te poetsen en uiteindelijk met 4-6 te winnen. Nu was een gehavend Westlandia geen partij voor S.V. Honselersdijk.

Het kampioenschap in de Topklasse zaalvoetbal komt nu wel heel dichtbij. A.s. vrijdag 10 maart moet S.V. Honselersdijk op bezoek bij Zvv Den Haag. Bij winst van de Dijkse ploeg en verlies van Watergas kan de vlag dan al in top. Mocht dit niet het geval zijn dan kan S.V. Honselersdijk de bloemen op 17 maart in ontvangst nemen in de thuiswedstrijd tegen de nummer 3, ASW. S.V. Honselersdijk staat dus met 1 been in de landelijke 1e divisie. Het niveau net onder het zaalvoetbalmekka van Nederland, de Eredivisie !

S.V. Honselersdijk nam al binnen de minuut een 1-0 voorsprong, maar zag Westlandia middels Mike Peereboom de stand na 3 min. weer gelijk trekken. Maar daarna was er geen houden meer aan. Halverwege was de score opgelopen naar 6-1 en uiteindelijk eindigde de equipe van coach Naim el Yousfi op 12-1.

Kaz van Oostrom-Soede en James Dhanai waren beiden 3 maal succesvol . De overige 6 treffers werden netjes verdeeld door Morad Naimi, Jordy Brouwer & Melvin Vissers.

S.V. Honselersdijk dames
De dames van S.V. Honselersdijk zijn er niet in geslaagd om koploper Mazzel Stars te verslaan. De Honselse dames hadden bij een zege mee kunnen doen om de koppositie, maar moeten dus voorlopig genoegen nemen met een plek net achter de 4 ploegen die in strijd zijn om het kampioenschap. Mazzel Stars legde de basis voor de zege in de 1e helft. Op dat moment nam de Zoetermeerse ploeg een 0-3 voorsprong. De 2e helft deed S.V. Honselersdijk meer mee maar kwam niet verder dan de eretreffer van Inge Versteeg bij een 0-4 achterstand. Deze 1-4 was gelijk de eindstand.

jem-id