Vanaf de bijvelden: S6 wint derby van Westlandia en lovende woorden voor Super Samstag
woensdag 8 februari 2017

Voor de winterstop werd deze rubriek al opnieuw geïntroduceerd en deze week is het tijd voor de eerste 'Vanaf de bijvelden' van na de winterstop. Dit maal viel ons oog op een verslag van het florerende S6, dat na een stroeve start de weg omhoog heeft weten te vinden en na een overwinning op Westlandia zelfs de tweede plek heeft weten te bemachtigen.

"Uit de lijst met afmeldingen bleek al dat iedereen er zin in hadden. Leider Mau ontving deze week namelijk slechts twee afmeldingen voor de wekelijkse zaterdagactiviteit, een unicum. Dit betekende tevens dat er keuzes moesten worden gemaakt, er waren namelijk meer dan 11 spelers. Uiteindelijk werd vrijdagavond weer het tactisch plan uitgestippeld door onze lichamelijke leider en werd dit weer vakkundig gecommuniceerd via de Whatsapp."

Opvallend was dat alle drie de doelpunten van deze wedstrijd in de eerste helft vielen. De eindstand werd dan ook op slag van rust bepaald en getuige het verslag gebeurde dit middels een merkwaardig doelpunt: "Ook de 0-3 viel nog in de eerste helft en dit doelpunt was prima Kelderklasse materiaal. Een voorzet vanaf de rechterkant ging richting de doelgerichte Lars en Slurf. Beide heren gingen voor de bal en het was Lars die de bal als eerste aan wist te raken, waarna de bal terecht kwam op de inmiddels op de grond liggende Slurf terecht kwam. Doordat de bal op Slurf terecht kwam was de doelman gezien en kon Lars aanleggen voor de 0-3. Een puntgave assist van Slurf en tevens een heerlijke goal."

In de vele wedstrijdverslagen die wij van afgelopen weekend voorbij zagen komen was er volop lof voor de Super Samstag die afgelopen zaterdag werd georganiseerd door S.V. Honselersdijk S5. Zo schreef het zesde dat 'de Duitse stemming er gelijk goed in zat op Sportpark de Strijphorst. Uiteindelijk zou de enige echte Barrrry Badpak nog op komen dagen vanuit het pittoreske Leiden en was het weer een dag voor in de geschiedenisboeken van de vereniging.'

Een ander team - S9 - sprak vervolgens over 'een super dik feestje' met 'geweldige sfeer en een bijzondere hoeveelheid dagjesmensen'. S7 sprak op zijn beurt over de opmerkelijke artiest die was aangetrokken: 'Opmerkelijk was Barry Badpak, de artiest van de avond. Wat de beste man uitkraamde weten we niet meer, maar hij heeft wel gezorgd voor een goed feestje'. Al met al dus mooie worden voor een mooie zaterdag op de vereniging.

jem-id