Puike partij S.V. Honselersdijk op bezoek bij nummer 3
zondag 29 januari 2017

S.V. Honselersdijk blijft riant aan kop in de Topklasse zaalvoetbal na een attractieve zaalvoetbalwedstrijd. In Rotterdam speelde S.V. Honselersdijk een hele goede 1e helft, nam een 0-3 voorsprong en kwam nauwelijks meer in gevaar de 2e helft waardoor er na 50 min. zaalvoetbal een 1-5 eindstand op het bord stond.

S.V. Honselersdijk was vanaf het begin bij de les in de wedstrijd tegen Maense. De Rotterdammers zijn een van de achtervolgers van de oranjehemden en begrepen ook wel dat zij voor hun laatste kans vochten indien zij nog aanspraak op de koppositie wilden maken. S.V. Honselersdijk zette echter een hele goede 1e helft neer, met diverse snelle aanvallen werd de verdediging van Maense uit elkaar gespeeld. De openingstreffer kwam echter middels een verre uitworp van keeper Rowdy Jansen tot stand. Hij vond het hoofd van Jordy Brouwer die van dichtbij de Rotterdamse keeper kansloos liet. Maense had teveel overtredingen nodig wat zorgde voor de grotere voorsprong in de 1e helft. Bij de 0-2 schoot Nicky Brouwer een vrije trap binnen en een man meer situatie, na een gele kaart, werd door S.V. Honselersdijk goed uitgespeeld. Vanaf de bank werd er gekozen om de meest ervaren zaalvoetballers in te zetten op dat moment. Kaz van Oostrom-Soede gaf het laatste tikje bij de 0-3. Na de pauze drong Maense aan en had S.V. Honselersdijk het even moeilijk. Maense kwam terug tot 1-3 maar de Rotterdamse ploeg haalde zichzelf ook weer uit de wedstrijd. Maiko Mendes werd na veelvuldig protesteren met geel naar de kant gestuurd, onderweg spuugde hij nog naar Honselse spelers waardoor er een opstootje volgde. Maense was echter wel zo verstandig om Mendes niet meer in te brengen. De man meer situatie hier opvolgend was weer aan S.V. Honselersdijk besteed. Een lange bal naar voren van Maense werd door Rowdy Jansen onderschept. De Westlanders counterden hierop 4 tegen 2. Nicky Brouwer werd in balbezit echter niet aangepakt en hij schoot de 1-4 binnen. Het slotakkoord was voor Melvin Vissers die, nadat hij de bal in de voeten geschoten had gekregen, sneller was dan de complete Rotterdamse verdediging en oog in oog met de keeper zorgde hij voor de 1-5 eindstand. S.V. Honselersdijk heeft minimaal 8 verliespunten minder als de naaste 5 belagers, waaronder Lugdunum. En dat is de volgende tegenstander voor de Honselse ploeg. A.s. vrijdag 3 februari wordt er om 20:30 uur in de Sosefhal afgetrapt tegen deze Leidse ploeg. S.V. Honselersdijk presenteert deze avond ook het nieuwe zaaltenue.

Ook winst Dames S.V. Honselersdijk
In de dames 1e klasse wonnen de dames van S.V. Honselersdijk met 2-5 op bezoek bij Loosduinen. De Honselse dames achterhaalden zo Loosduinen in punten en blijven zo bovenin de middenmoot. Honselersdijk kwam geen moment in de problemen en de 1-3 voorsprong bij rust bood voldoende rust om ook de 2e helft geen moment meer in de problemen te komen. Marloes Scholtes en Inge Versteeg scoorden beiden 2 maal.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek