S.V. Honselersdijk zaal 1 winterkampioen
zondag 18 december 2016

S.V. Honselersdijk zaal 1 heeft zich afgelopen vrijdag gekroond tot winterkampioen in de Topklasse. Ook de laatste wedstrijd voor de winterstop was een prooi voor de heren van S.V. Honselersdijk. In de eigen Sosefhal werd er na een 1-1 ruststand met 4-2 gewonnen van het 2e team van eredivisionist TPP.

S.V. Honselersdijk begon redelijk compleet aan de wedstrijd tegen de Rotterdammers. TPP is na een goed begin terug gezakt naar de middenmoot, maar maakte het de oranjehemden lastig. Na een spetterend begin, met een bal op de paal door Melvin Vissers en nog enkele goede kansen, was het Vissers die in de 16e minuut wel succesvol was. Dit leek tevens de ruststand te worden, ware het niet dat Wessel Verhaar in de slotminuut van het eerste bedrijf TPP op gelijke hoogte wist te brengen. Direct na de pauze nam S.V. Honselersdijk wederom de leiding door Jordy Brouwer. Nick Brouwer vergrootte de voorsprong na een kwartier in de tweede helft. S.V. Honselersdijk leek op rozen te zitten, maar één minuut later strafte TPP middels Marwan Fennich geknoei in de verdediging af en werd het met 3-2 weer spannend. Zeven minuten voor tijd gaf Marcel Pronk S.V. Honselersdijk weer de marge van twee, die middels een benutte penalty nog vergroot had kunnen worden. Deze werd echter gemist en achterin hield keeper Rowdy Jansen verder zijn doel schoon en bleef de stand van 4-2 op het scorebord tot het eindsignaal.

S.V. Honselersdijk kan terugzien op een goede eerste seizoenshelft. Er werd alleen verloren van Multicult op een moment dat de ploeg het op 'het gemakkie' wil doen. Dit is ook de valkuil waarin S.V. Honselersdijk kan trappen. In de derby tegen Westlandia keek het bijvoorbeeld tegen een 4-0 achterstand aan die toen nog wel rechtgezet kon worden. De voorsprong op de nummer twee - ASW - is nu 5 punten en als er geen gekke dingen gebeuren moet deze voorsprong vast gehouden kunnen worden. Maar goed: het seizoen is nog lang en de tegenstanders nog lang niet verslagen. In januari heeft S.V. Honselersdijk 3 uitwedstrijden in het Rotterdamse. Eerst op 11 januari de lastige bekerwedstrijd tegen Salaam 2, waarna er voor de competitie hervat wordt tegen RS en Maense. Pas 3 februari speelt S.V. Honselersdijk weer thuis, opponent is dan het Leidse Lugdunum.

ZAALVOETBALSTERS/ZAALVOETBALLERS GEZOCHT VOOR RECREATIEVE TEAMS
Zowel bij de dames als bij de heren is er op diverse niveaus nog de mogelijkheid om in te stromen in een zaalvoetbalteam. Vooral Dames 3 en Heren 4 zijn nog niet helemaal vol en zoeken op korte termijn speelsters/spelers, maar ook als keeper ben je welkom !

Wij verzoeken jullie even goed mee te zoeken naar sportieve dames die wellicht eens mee willen doen in de zaal om te zien hoe leuk zaalvoetbal is. Als we samen nadenken en rond kijken moeten de dames van het 3e ook binnenkort volledig kunnen zijn! Het hoeven niet eens (zaal)voetballers te zijn. In het verleden zijn er ook diverse dames overgestapt naar het zaalvoetbal die eerst bijvoorbeeld handbal gespeeld hebben. Help mee zoeken en maak de dames blij! Reageren kan via zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl .

jem-id