De werkplaats bij S.V. Honselersdijk in het zonnetje gezet
dinsdag 8 november 2016

Deze maand is het exact 15 jaar geleden dat de Werkplaats uit 's Gravenzande is gestart bij S.V. Honselersdijk met op de maandag het schoonmaken van de kantine door mensen met een verstandelijke beperking. Jan Bogaard, de toenmalige voorzitter van onze club, lanceerde het idee en samen met ondergetekende zijn we in gesprek gegaan met Marian van der Kaaij van de Werkplaats (zie foto Jan en Marian). Het plan was gesmeed, maar hoe gaan we dat financieel oppakken? Want o.a. het vervoer ('s Gravenzande – Honselersdijk) moest ook geregeld worden. Jerry van der Meer, speler in 2001 van het 1e elftal van S.V. Honselersdijk en werkzaam bij Siemens Nederland, zorgden o.a. voor een financiële injectie door dit project aan te melden bij Siemens Nederland. Dat leverde de club voldoende armslag om dit project door te laten gaan.

Vandaag, 15 jaar later, vieren we het feestje met o.a. de huidige groep waarvan Vera nog als enige vanaf november 2001 werkzaam is bij onze club. Met al weer ongeveer de laatste 10 jaar als begeleidster Romy van der Meer, werd het vanmorgen heel gezellig. Onder het genot van een bakkie koffie, gebak, mooie woorden van Jan Bogaard en uiteraard bloemen en een cadeaubon voor de emotioneel geraakte Vera, kunnen we terugkijken op een mooi jubileum. Op naar de volgende 15 jaar!

Als bijlage ziet u de foto’s van het jubileum.

Ab van Dijk
Directeur bedrijfsvoering