S.V. Honselersdijk speelt prima partij bij Te Werve
zondag 2 oktober 2016

S.V. Honselersdijk sleepte zaterdag tegen koploper Te Werve een belangrijk punt uit het vuur. Vorig seizoen kwamen beide ploegen elkaar ook tegen in de 3e klasse. Te Werve werd hierin kampioen en met een aantal nieuwe spelers gaan ze in de 2e klasse ook voor het kampioenschap. De voormalige Shell-voetbalclub is dus een van de belangrijkste titelfavorieten en staan nog zonder puntenverlies aan kop.

De eerste helft was Te Werve de technisch betere ploeg. Het beschikt over een aantal zeer behendige spelers, die je niet de ruimte moet geven. Maar verdedigend zat het wel goed in elkaar bij S.V. Honselersdijk. De linies werden goed kort gehouden en ook gaven de spelers elkaar rugdekking. Maar gevaarlijke combinaties leidde de eerste 10 minuten toch, tot een aantal kleine kansen voor Te Werve. Zo zeilde een bal na 5 minuten net langs de kruising en even later moest keeper Izan Barendse gestrekt naar de hoek door een uithaal van Kaz van Oostrom Soede. Halverwege de 2e helft had de ploeg van trainer Piet Boon de zaakjes aardig onder controle en durfde het ook om uit de verdediging te komen. In de 25e minuut werd Tom van Veen goed in de diepte aangespeeld. Een overtreding, die door scheidsrechter Pieterman op grote afstand niet gezien werd, weerhield hem om richting doel te gaan. Aan de andere kant zag Pieterman de uitgelokte overtredingen van het geroutineerde Te Werve wel. De laatste 10 minuten van de eerste helft kreeg S.V. Honselersdijk toch 2 aardige mogelijkheden. Tom van Veen gaf na een knappe rush Nick Peeters de mogelijkheid om te scoren en Tom zelf kwam net te kort nadat keeper Mitchell Scheermeijer op tijd zijn doel uit was.

Ook begin 2e helft nam Te Werve het heft in handen. De ploeg ging naarstig op zoek naar de openingstreffer. Maar menige aanvallen liepen op niets uit. Een enkel schot werd gekeerd door keeper Izan Barendse. Na 14 minuten spelen kwam Te Werve toch op voorsprong. Kaz van Oostrom Soede werd vrijgelaten ging alleen op keeper Izan Barendse af, maar Izan kon het schot nog keren. In de rebound was Rico Kogeldans die de score toch op 1-0 bracht. S.V. Honselersdijk toonde daarna veerkracht en ging meer en meer vooruit spelen. Te Werve moest terug en had niet meer de kracht om zijn eigen spelletje te spelen. Een kwartier voor tijd werd het prima optreden van de ploeg beloond met een treffer. Een strakke voorzet van Joey Valstar werd bij de 2e paal knap ingekopt door Pawel Rubin, 1-1. Te Werve werd in het nauw gedreven en hield het alleen op verdedigen. Bij S.V. Honselersdijk zag je het besef dat er meer in zat. Gedurfd werd de laatste 10 minuten van de wedstrijd de aanval geopend. Een scherpe voorzet van Tim van der Meer bereikte net niet bij de 2e paal inkomende Tom van Veen. Even later was het weer Pawel die uit een voorzet bijna weer met het hoofd scoorde, maar keeper Mitchell Scheermeijer plukte net de bal voor hem uit de lucht. Tot slot kreeg het nog een aantal corners te nemen waar de kopsterke mensen mee naar voren trokken, maar dit mocht niet meer baten. Scheidsrechter Pieterman trok weinig blessure tijd bij zodat de stand 1-1 bleef. S.V. Honselersdijk behaalde een prima resultaat en nam een belangrijk puntje mee naar huis.

Opstelling:
Izan Barendse, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijde, Rico Kok, Leon de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer, Joey Valstar, Tom van Veen, Nick Peeters (-70 Luke Groenenboom)

Door: Jan de Brabander

Zoomin'