Zaal 1 wint moeizaam van Maense
zondag 2 oktober 2016

Ook de 3e wedstrijd werd een zege voor het vernieuwde 1e zaalteam S.V. Honselersdijk. In eigen Sosefhal werd Maense verslagen met 6-4 nadat S.V. Honselersdijk bij rust met 4-1 al op rozen zat. Een bijna compleet S.V. Honselersdijk, alleen aanvoerder Wesley Verhoek ontbrak vanwege vakantie, begon de wedstrijd goed en nam al snel een ruime voorsprong. Maense leek overdonderd maar kwam toch naarmate de 1e helft vorderde beter in de wedstrijd. Het was aan keeper Rowdy Jansen te danken dat de 1e helft slechts 1 tegentreffer op het scorebord stond. S.V. Honselersdijk leek in slaap gesust en kreeg het na de 5-1 heel moeilijk daar het zelf de kansen niet meer afmaakte en achterin te slap verdedigde. Na de 5-2 liepen Rowdy Jansen en James Dhanai onnodig tegen gele kaarten aan. Het kostte de oranjehemden 2 maal een man minder periode van max. 2 min. De Rotterdammers wisten hier wel raad mee en scoorden beide keren. Hierdoor kwam Maense 2 min. voor tijd helemaal terug in de wedstrijd tot 5-4. Een snelle counter in de slotminuut zorgde ervoor dat gelegenheidsaanvoerder en uitblinker Nicky Brouwer met een volley de winnende 6-4 binnenschoot. Naast Brouwer was keeper Rowdy Jansen ook man of the match, hiermee is ook gelijk duidelijk dat S.V. Honselersdijk het niet cadeau kreeg. Daarnaast was James Dhanai een van de motors van het team. Hij scoorde zelf 3 maal, maar had ook nog 3 assists. Ook Jordy Brouwer en Romano vd Stoep waren 1 maal trefzeker. S.V. Honselersdijk blijft met de volle 9 punten uit 3 wedstrijden de ranglijst aanvoeren samen met TPP 2.

Ook de dames 1 zaal van S.V. Honselersdijk houden gelijke tred met de heren 1. Ook zij zijn terug te vinden op kop van de ranglijst. Afgelopen week werd met 7-4 van Delft gewonnen. De ploeg uit de Prinsenstad had tot voor woensdag ook nog geen punt laten leggen. Maar de dames van S.V. Honselersdijk namen al snel een 3-0 voorsprong. Delft kwam terug tot 3-2, maar daarna liepen de Honselse dames weer uit naar 6-2. Delft deed nog iets terug tot 6-4, maar met de 7-4 was de 3e winst binnen. 3 treffers kwamen van Inge Versteeg, 2 van Marloes Scholtes en 1 van Tamara Kuiper en Petra Balk.

Komende week moet S.V. Honselersdijk op vrijdag op bezoek bij VCS. Voorwaar ook geen gemakkelijke opgave. De Haagse ploeg doet het ook helemaal niet slecht en verloor pas 1 maal op bezoek bij TPP 2.

Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Condubouw