S.V. Honselersdijk lijdt onnodig verlies tegen UVS
maandag 26 september 2016

Het was flink balen na afloop van de wedstrijd tegen UVS. Een kwartier voor tijd werd een verdiende 2-1 voorsprong, door 2 vrije trappen te gemakkelijk weggeven, zodoende bleef de S.V. Honselersdijk weer met lege handen zitten.

De eerste helft zou je een aanvallend UVS verwachten. De ploeg uit Leiden bevindt zich met 1 schamel puntje onderaan in de ranglijst. Maar UVS was niet de ploeg die het spel kon maken. Er zat weinig bezieling in de ploeg en aanvallend konden ze geen vuist maken. De verdediging van S.V. Honselersdijk had dan ook geen moeite met het spel van UVS. De aanvallende acties van de Dijkenaars leverde meer gevaar op. Trainer Piet Boon had gekozen voor meer druk vanuit het middenveld om aanvallend meer te ondersteunen en dat was geen verkeerde keus. In de 8e minuut was het Nick die er doorheen was, maar hij werd op de achterlijn met moeite afgestopt. Een vrije trap hield Nick er aan over, maar het schot ging helaas naast. Na een kwartier was het scheidsrechter Bax die het eerste geel gaf aan een UVS speler na hard inkomen op Rico. UVS had nogal wat overtredingen nodig om de dijkenaars af te stoppen. In de 18e minuut was het een overtreding op Luke. De vrije trap werd door Tim scherp voorgegeven en Pawel kon vrij inkoppen, 0-1. Niet veel later moest keeper Izan gestrekt naar de hoek en kon de bal net tot corner verwerken. Zo ging het spel op en neer, maar de aanvallen van S.V. Honselersdijk leverde meer gevaar op. Zo kreeg Nick nog een kans na een actie van Tom aan de rechterkant. Uit de voorzet van Tom had Nick geen kracht om hard uit te halen en rolde de bal in de handen van keeper van den Burg. Op meer dan ongelukkige wijze voor de Dijkenaars kwam UVS op gelijke hoogte. Leon speelde de bal te zacht terug op keeper Izan. UVS speler Cenny Scheffer door zag dit en scoorde de 1-1. Lang kon UVS niet genieten want 8 minuten later was het een onderschepping van Leon. Hij stuurde Luke op rechts weg en met een gave voorzet over de hele, bereikte hij de vrijstaande Tom en Tom gaf keeper van den Burg het nakijken, 1-2. De druk werd opgevoerd en het leek een kwestie van tijd dat UVS definitief op de knieƫn ging.

Ook begin 2e helft zag het er nog rooskleurig uit. Het was wel UVS dat aandrong, maar echt gevaar leverde het niet op. De uitvallen van S.V. Honselersdijk waren veel gevaarlijker en had men het een beetje slim gespeeld, was de score al hoger opgelopen. Halverwege de 2e helft kwam UVS goed weg na een schot van Luke op de lat. UVS ging meer risico nemen en dat gaf voor onze voerhoede meer ruimte. Maar het geluk ontbrak om net het laatste zetje te geven. UVS ging het op een andere boeg gooien door om voor het minste geringste te appelleren bij elke overtreding. De matig leidende scheidsrechter Bax reageerde daar vele malen op en S.V. Honselersdijk kreeg dan veel onterechte vrije trappen tegen. Het laatste kwartier van de wedstrijd werd ook bepaald door 2 cruciale vrije trappen. In de 30e minuut werd een vrijetrap van buiten het strafschopgebied door Rob van de Plaat achter de twijfelende Izan Barendse geschoten. S.V. Honselersdijk probeerde het nog om een driepunter eruit te slepen. Rico leek door het midden op te rukken, maar werd hard onderuit gehaald. Ook Leon dacht alleen op keeper van den Burg af te gaan, maar werd op advies van de grensrechter onterecht teruggefloten. Een paar minuten voor het einde kreeg UVS op dezelfde plek waaruit de gelijkmaker viel, weer een vrije trap te nemen. En weer ging het fout. De genomen vrije trap leek een prooi voor Izan, maar hij kon toch niet voorkomen dat de voor hem stuiterende bal in het doel verdween. Een heel zuur einde van deze wedstrijd, wat eigenlijk helemaal niet nodig was.

A.s zaterdag weer een bekende ploeg n.l. uit naar het ongeslagen Te Werve

Opstelling:
Izan Barendse, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijde, Rico Kok, Leon de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer, Luke Groenenboom (-75 Joey Valstar), Tom van Veen, Nick Peeters (-85 Lars Ammerlaan)

jem-id