S4 opnieuw winnaar Senioren van Honsel Toernooi
zondag 3 januari 2016

Zaterdag 2 januari stond het eerste toernooi van 2016 alweer op het menu voor de lagere senioren. Traditiegetrouw zou er worden gestreden om het Senioren van Honsel Toernooi. Met een kleine vertraging werd er iets na half 1 afgetrapt op de velden. Alle lagere senioren elftallen kruisten de degens in een onderlinge wedstrijd van 10 minuten. Op voetbalgebied bleek S5 dit jaar het sterkst met 30 behaalde punten, gevolgd door S9 (25 punten) en S4 (24 punten).

Vervolgens mochten de mannen zich direct opmaken voor het kantinegedeelte, waar het eerste onderdeel al op ze stond te wachten. Elk team mocht namelijk voor de punten strijden tijdens het oliebowlen. Per team werden er drie man naar voren geroepen die allen twee keer met een oliebol mochten werpen op 10 kegels. Hierbij was een maximale score te behalen van 60 punten. Uiteindelijk bleken de manschappen van S8 de beste bowlers te zijn met 33 punten. Zij werden kort op de huid gezeten door S9 (27 punten) en S7 (24 punten).

Daarna was het tijd voor een onderdeel dat in het leven is geroepen na de grandioze prestatie van Dré Penning om over zeer grote afstand een bitterbal met zijn mond te vangen. Elk team mocht dit jaar proberen om zoveel mogelijk bitterballen met de mond op te vangen. Hiervoor kregen zij drie kansen. Het mag geen wonder heten dat het team van Dré – S4 – hier met de volledige buit er vandoor ging. Naar verluid is Dré samen met Erwin Bouwman op bitterballen trainingskamp gegaan van de zomer om te oefenen voor dit onderdeel. Voor de overige senioren bleek dit onderdeel een zeer lastige opgave, gezien de lage scores.

Ten slotte was het tijd voor de quiz. De eerste punten van dit onderdeel worden jaarlijks uitgereikt aan het team dat als eerste weet te raden wie de presentator van de quiz is. Dit jaar gaf S11 de eerste goede voorzet door te vragen of de presentator bestuurslid was. Dit kon worden bevestigd door de man in het Strijpie pak. Vervolgens was S9 zo slim om te vragen of de man in kwestie Post met zijn achternaam heette, waarna S7 alleen nog hoefde in te koppen dat het ging om Rick Post.

Gedurende de quiz was er vervolgens nóg een onderdeel waar de teams het in een onderlinge strijd tegen elkaar op moesten nemen, namelijk de traditionele doe opdracht. Dit jaar was het een pittige opdracht, namelijk het zo snel mogelijk naar binnen werken van een XXL Frikandel en een biertje. Wat de deelnemers niet wisten was dat de Frikandellen waren voorzien van een flink laagje Sambal saus. Uiteindelijk wist Marino Kester de punten binnen te halen voor S4.

De verschillen konden vervolgens niet meer in de quiz zelf worden gemaakt. Met een groot aantal inkoppertjes wisten nagenoeg alle teams een hoge score te behalen. Uiteindelijk bleken S7, S8 en S9 over de meeste kennis te beschikken, aangezien deze teams allen 36 van de 54 te behalen punten wisten te scoren.

Alles bij elkaar opgeteld, betekende dit een nieuwe zege voor S4. Voor de tweede maal in drie jaar tijd mochten deze mannen de foeilelijke trofee omhoog houden. Op de tweede plaats vonden we de winnaar van vorig jaar terug, namelijk het zeuvende. De nieuwkomers van dit jaar – S9 – maken de top drie compleet. Het was al met al weer een noemenswaardige middag op Sportpark De Strijphorst, waar wij als organisatie graag een dankwoordje willen uitbrengen aan De Club van Honsel. Zonder onze business club is het niet mogelijk om dit soort initiatieven mogelijk te maken. Tot volgend jaar!

jem-id