Vervoersproblemen bij de G3
zondag 1 november 2015

De euforie bij de G1 van S.V. Honselersdijk staat in schril contrast met de problemen bij de G3. Afgelopen zaterdag moest SEP gebeld worden dat de G3 van SV Honselersdijk niet naar Woerden zou komen om te voetballen. Dat lag niet aan de spelers of speelsters, maar aan het vervoer. Dat is het hele seizoen al een probleem. Enkele ouders hebben al de uitwedstrijden al gereden en hadden dat ook afgelopen zaterdag wel gedaan. Helaas waren er andere afspraken die deze ouders verhinderden om te rijden. Dat er dan te weinig ouders, familie of kennissen zijn die zich een keer bereid verklaren om een team naar een uitwedstrijd te vervoeren, is een treurige zaak.

De jongens en meisjes zijn daar de dupe van. Zij willen graag voetballen, logisch omdat zij daarvoor lid van de vereniging zijn. Toos Hagman is vrijwel de hele week bezig geweest om te trachten rijders te krijgen. Het lukte haar niet om drie rijders te krijgen, wat haar zeer doet. Zij wil het graag geregeld hebben.
Toos werd afgelopen vrijdag op de Ledenvergadering benoemd tot lid van verdienste van de vereniging. Maar Toos had het speldje liever omgeruild voor personen die bereid waren geweest de G3 te vervoeren. Bij deze dus een oproep om zich beschikbaar te stellen om een keer te rijden. Doe het voor spelers en speelsters en de vereniging.

Het niet opkomen betekent bovendien een boete die betaald moet worden. Dat kan voorkomen worden als mensen zich beschikbaar willen stellen. Hoe meer mensen zich opgeven, hoe minder vaak men hoeft te rijden. Zo simpel is het eigenlijk. Steun daarmee ook de mensen die de hele week met het G-­voetbal in de weer zijn. Het belangrijkste is echter dat de jongens en meisjes kunnen voetballen.

Ik hoop. Verwacht eigenlijk, positieve reacties en wil u daar bij voorbaat voor bedanken.
Reacties naar Toos Hagman, telefoon: 06-­10963673.

Namens de G­afdeling,
Jan de Geus