C1 & D1 met clubvlag op Voetbal Talenten Toernooi
donderdag 3 september 2015

Zondag namen S.V. Honselersdijk C1 (bij Voorschoten’97) en S.V. Honselersdijk D1 (bij FC Zoetermeer) deel aan het Voetbal Talenten Toernooi (VTT); het toernooi dat onze club enkele jaren geleden zelf al in samenwerking met VTT (een particuliere en niet aan de KNVB verbonden stichting) mocht organiseren. In tegenstelling tot de E1, die een week eerder op hun VTT kwalificatie voor de finaledag aan het einde van het nog prille voetbalseizoen afdwong, speelden beide teams sportief gezien een ondergeschikte rol, maar de D1 won ten opzichte van C1 wel de vlaggenparade. Ieder VTT wordt met het voorstellen van de teams, een vlaggenparade en het volkslied geopend. Op de foto is goed te zien dat de D1 begrijpt hoe je met een clubvlag omgaat. De C1 maakte er een potje van door even aanstalten te maken om de vlag trots te tonen, maar vervolgens de vlag als een prop in de handen van aanvoerder Stef van der Vlis te duwen. Terwijl M&M (Marcel Noordam & Marcel van Dijk) ’s morgens vroeg nog zoveel moeite hadden gedaan om de clubvlag mee naar Voorschoten te krijgen. De clubvlag werd in allerijl nog van de vlaggenmast naast het clubgebouw gehaald om mee te nemen. Zo was de clubvlag in Voorschoten slechts alleen even op de tribune voorafgaande aan de ceremonie protocolaire te zien. De rest van de dag verdween de clubvlag verfrommeld in de tenuesporttas. Wel moet hierbij worden aangetekend dat C1 het enige team met een clubvlag was. Toen de spelers zagen dat de andere clubs geen clubvlag hadden, zagen zij het nut niet van het tonen van de clubvlag (jammer genoeg, want onderscheiden van de rest is prima natuurlijk, toch?)

jem-id