Spannend einde van het seizoen voor S2
maandag 1 juni 2015

Aanstaande zaterdag is de grote finale voor het tweede elftal. De laatste strohalm is met beide handen aangepakt en het tweede heeft lijfsbehoud in eigen hand. Hieronder het verslag met fotot's van de afgelopen drie wedstrijden. Dit als opmaat naar de belangrijke finale aanstaande zaterdag.

De laatste competitiewedstrijd:
Nog 1 competitie wedstrijd was er te spelen. Deze wedstrijd was uit bij het altijd lastige MVV ‘27 2. Er moest gewonnen worden om niet rechtstreeks te degraderen naar de reserve 3e klasse. Bij winst was het 2e elftal verzekerd van een plek in de nacompetitie.

Tegenstander MVV’27 2 was al verzekerd van een ticket om nacompetitie te spelen voor promotie naar de reserve 1e klasse. Toch was het een wedstrijd vol strijd van beide teams.

In de 1e helft kreeg MVV’ 27 een strafschop toegekend, gelukkig stopte keeper Izan de bal en bleef de stand 0-0. Vlak daarna was het Honselersdijk die de het openingsdoelpunt scoorde 0-1 en dit was ook de ruststand. Na rust ging MVV’27 snel 1 op 1 achterin spelen en dus met 4 aanvallers voorin. Zij deden er alles aan om de punten in Maasland te houden, maar helaas voor MVV’27 2, nam SV Honselersdijk 2 de punten mee naar Honselersdijk en was nacompetitie een feit.

De Nacompetitie:
In de 1e ronde nacompetitie was SV Honselersdijk 2 vrij. Zij zouden in de 2e ronde pas in actie komen tegen de winnaar van Brielle 3–Naaldwijk 2

Brielle 3 won de dag voor Hemelvaartsdag vrij gemakkelijk in Naaldwijk met 2-4 (R 1-4). De return in Brielle werd met 1-2 gewonnen door onze buren Naaldwijk 2, maar dit was niet voldoende. Dus SV Honselersdijk 2 moest in actie komen tegen Brielle 3.

Op zaterdag 23-5-2015 jl. speelde SV Honselersdijk 2 hun 1e wedstrijd in de nacompetitie om in de reserve 2e klasse te blijven. Brielle 3 kwam op bezoek. Om 14.30 uur floot de scheidsrechter voor het begin signaal.
Het leek of we nog niet helemaal wakker waren, want na 2 minuten spelen kreeg Brielle een hele grote kans. Gelukkig hield Izan zijn goal schoon.

Vrij snel daar na was het Roy Steekelenburg die zijn snelheid op links goed gebruikte en de 1-0 op het scorebord neerzette. S.V. Honselersdijk kreeg kan op kans, maar het was Brielle die de 1-1 binnen tikte. Vrij snel daarna werd de 2-1 door Robbie Brabander gescoord en 3-1 door Joey Brouwer. Halverwege de 1e helft kreeg de rechtsback van Brielle een rode kaart en moesten zij met 10 man verder. Ruststand: 3-1

De 2e helft drong Brielle iets aan, maar het was SV Honselersdijk die het 1e doelpunt scoorden 4-1. Brielle deed wat terug via een afstand schot werd het 4-2. Daarna ging het publiek er voor zitten, want het was een regelrechte doelpunten show en je moest dus goed blijven opletten. 5-2, 6-2, 7-2, 8-2, 9-2 meer pasten er niet op het scorebord, maar vlak tijd werd zelfs nog de 10-2 binnen getikt…dit was dan ook de eindstand. Een prima uitgangspositie voor de mannen van trainer Frank van Zijl.

Zaterdag 30-5-2015 uit naar Brielle.
Op het 2e kunstgrasveld op het Geuzenpark in Brielle moest SV Honselersdijk 2 de return wedstrijd spelen tegen Brielle 3. Ook deze wedstrijd begon om 14.30 uur en na wat kansjes verprutst te hebben was het na 30 minuten voetbal Youri v.d Borg (foto 2) die de score voor S.V. Honselersdijk opende 0-1. Dit was ook de ruststand.

Van beide kanten was het een slordige wedstrijd en er werd in een veel te laag tempo gevoetbald. De 2e helft hadden we een beetje het zelfde beeld als de 1e helft. Eigenlijk van uit het niets scoorde Brielle 3 de 1-1. Vlak voor het einde van de wedstrijd scoorde Brielle de 2-1, maar S.V. Honselersdijk was toch verzekerd van een finale plek tegen degradatie naar de reserve 3 klasse.

Volgende week zaterdag 6-6-2015 wordt er op neutraal terrein tegen Kethel Spaland 2 gespeeld voor behoud in de reserve 2e klasse. Tijd en locatie zal later deze week op de site bekend gemaakt worden.
Hopelijk komt er veel publiek ons aanmoedigen.

Van der Meer verzekeringen