S.V. Honselersdijk laat dure punten liggen
zondag 26 april 2015

Met nog 2 wedstrijden te gaan heeft S.V. Honselersdijk het niet meer in eigen hand om de play-offs tegen degradatie te ontlopen. Door de 2-1 nederlaag tegen Berkel is de achterstand op de veilige 10e plek geposteerde Quintus, opgelopen tot 2 punten. Nu het er op aankomt laat de ploeg van Piet Boon, de laatste 2 wedstrijden het volledig afweten.

Eerste helft
Net als verleden week tegen Duindorp, was ook de wedstrijd tegen het nog niet veilig staande Berkel, van een heel laag niveau. De ploeg straalde weinig zelfvertrouwen uit, terwijl deze wedstrijd van cruciaal belang was. Tegenstander Berkel besefte ter degen wel, dat er gewonnen moest worden. Niet met goed voetbal, maar door hard te werken en het S.V. Honselersdijk geen kans te geven, de bal rond te spelen.

Gelijk na de aftrap kwam S.V. Honselersdijk goed weg. Niet sterk ingrijpen van de verdediging, zorgde er voor dat Berkel op rechts er sterk uit kwam. De voorzet hier uit kon gelukkig door Rico weggewerkt worden, al hoewel de bal verkeerd geraakt werd en de bal maar rakelings over het doel van Tom van Schie verdween. Tien minuten later een aanval via Nick, die Nando op rechts bediende. Zijn voorzet leek een prooi voor Pavel, maar hij kon net niet bij de bal komen. Het was de thuisploeg die het spel moest maken. Berkel liet S.V. Honselersdijk tot de middellijn komen, en zette daar een muur op. Het was moeilijk voor de Dijk om de vrije man te vinden. Hierdoor sloop de onrust in de ploeg en werd de bal te gehaast naar voren geschoten, waar de voorhoede weinig mee kon doen. Van die onrust maakte Berkel goed gebruik van. Nadat de bal uit een vrije trap voor Berkel tot 3 maal toe niet goed werd weggewerkt , wist Berkel hier van te profiteren. De bal werd met een bekeken schuiver langs doelman Tom van Schie geschoten, 0-1.

Berkel bleef zijn spelletje spelen. Kort op de man, en gaf de Dijkenaars weinig ruimte om te spelen. S.V. Honselersdijk kwam dan ook totaal niet in zijn spel. Eind van de eerste helft nog een kleine mogelijkheid. Na een afgeslagen corner voor S.V. Honselersdijk, was het Nick die de bal opving. Hij ging langs zijn tegenstander en de voorzet werd door Michel net naast gekopt.

Tweede Helft
De 2e helft was niet veel beter. S.V. Honselersdijk voerde wel de druk op de Berkelse defensie, maar gaf Berkel daarentegen meer ruimte voor de counter. S.V. Honselersdijk kreeg een aantal corners te nemen, maar die werden niet scherp genoeg genomen, en de meeste corners werden ingeleverd bij de tegenstander. De nervositeit nam toe, en te gehaast werd de bal naar voren geschoten. De anders zo gevaarlijke beide buitenspelers, werden niet meer in het spel betrokken. In de 61e minuut werd de bal weer niet goed weggewerkt, en gaf de aanval van Berkel vrij spel om eruit te komen. Deze aanval werd koelbloedig afgerond tot 0-2. Het laatste kwartier zag je wat meer overleg, en kwamen er kansen. In de 78e minuut een combinatie tussen Leon en Tim. Ralph ging op tijd diep en kreeg de bal mee, maar vond de keeper van Berkel op zijn weg .

Hierna volgde een aantal vrije trappen, waar te weinig gebruik van werd gemaakt. In 83e minuut een goede onderschepping van Rutger. Hij gaf de bal mee op de diepgaande Leon, en deze werd onreglementair gestuit in het strafschopgebied door de berkelse keeper (foto 5). Scheidsrechter Moerenhout wees gelijk naar de stip. Morad wist deze kans te verzilveren en bracht de achterstand terug tot 1-2. Alles werd er aangedaan om de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Zonder al te veel tijd bij te trekken, floot scheidsrechter Moerenhout voor het einde van de wedstrijd.

A.s zaterdag wacht ons DSVP thuis. Deze ploeg staat ook nog niet veilig. Dus het wordt spannend de laatste wedstrijden.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (-75 Rutger Opperman) , Ralph Heskes, Michel van Giesen, Tom Lobert, Frank Vellekoop (-57 Tim van der Meer), Leon de Brabander (A),Marcel Duijvesteijn (geel), Nick Peeters, Pawel Rubin, Nando Kok (-45 Morad Naimi)

Door: Jan de Brabander

Condubouw