C3 goes International
maandag 13 april 2015

Na maanden voorbereiden was het 3 April eindelijk zover, we gaan aan een groot internationaal toernooi meedoen in Limburg. Er hebben 480 teams ingeschreven in verschillende leeftijdscategorieen waarvan 250 uit Nederland en de rest uit Europa, Amerika, Brazilie, Colombia, Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten.

1 uur verzamelen bij ons, de auto's en bus (gesponsord door Arjan Lievaart waarvoor zeer grote dank (Arjan helemaal top), inladen en uitgezwaaid door de ouders onderweg naar vakantiepark Leukermeer, waar we in huisjes slapen. Aldaar aangekomen, boodschappen, tassen en dozen fruit (gesponsord door Ed Kooij, ook jij super bedankt, er is erg veel van gegeten) uitladen en de jongens gingen het park verkennen.

Op het park sliepen veel teams, wat resulteerde in een spontane “oefenwedstrijd” tegen Amerikanen. Sjon en Ron gingen frikandellen en hamburgers bakken en ik ging een provisorisch terras aanleggen, we moesten op tijd eten want 's avonds was de ceremoniele opening. Op een van de 16 sportparken werd de opening gehouden, hier kon je activiteiten doen en en volgde er een vlaggenparade van de deelnemende landen en bijbehorende volksliederen, op zich wel leuk maar volgens de "pubers" te langdradig en zo werdt besloten terug te gaan naar het park en de vuurwerkshow over te slaan. Nog even chillen en ronddwalen over het park en half 12 naar bed want om 9 uur stond de 1e wedstrijd op het programma.

07:00 uur de wekker, allemaal ontbijten en opweg naar Oeffelt voor de 1e speeldag, onze vaste vlagger Alex was er intussen ook, hij sliep met de familie ergens anders. We beginnen het toernooi tegen Akademisk Boldklub uit Denemarken, niet wetende wat het niveau is, waren we heel benieuwd hoe het zou gaan. Het niveau was hoog, wat leidde tot een 2-0 nederlaag en dat viel erg mee. Van de schrik bekomen speelde we de 2e wedstrijd tegen Richard Rose Central Academy uit Engeland, dit waren hele grote sterke jongens die ook nog konden voetballen en waarbij alles lukte en bij ons niks, 8-1 verlies, gauw vergeten!! De zon brak door dus wie weet ook voor ons. De laatste wedstrijd van de dag was tegen ESFA Sofia uit Bulgarije, dit was een heerlijke wedstrijd met kansen over en weer en eindige na 2x18 minuten (speelden echte wedstrijden) met een 2-2 eindstand, aan de ene kant blij met het punt, aan de andere kant, er had meer ingezeten. Maar het gaf de burger wel moed.

Om 13:00 uur gingen we weer terug naar onze huisjes, geen tijd om te eten (hadden al een patatje gehad van meegereisde ouders) maar met ze allen het zwembad onveilig maken. Mooie gelegenheid voor de leiders om lekker in het zonnetje een biertje te drinken en Axel z'n zak kitkat leeg te eten en die waren lekker joh!!

's avonds lekker bbq (mede mogelijk gemaakt door Aad Groenewegen, smaakte goed, bedankt) en als avondprogramma mochten de jongens lasergamen. Oververhit weer de auto in en op het park chillen, vervelen en uiteraard voetbal kijken, uurtje of 1 naar bed want ja we moeten morgen weer aan de bak.

Zondag om 09:45 uur de 1e wedstrijd in de verliezerspoule op het sportpark in Gennep. Nagenoeg alle ouders waren ook naar Limburg getrokken om de jongens aan te moedigen, het was een geweldige opkomst. We speelden tegen Essex Royals uit Engeland, we waren beduidend beter maar iedereen weet de regel als je zelf niet scoort dan…… 0-1 verlies. Mocht de pret niet drukken, vol goede moed naar de 2e wedstrijd tegen Viborg FF uit Denemarken en daar was tie hoor de 1e overwinning 1-0. Nu de laatse wedstrijd 3-0 winnen en we zijn 1e in de poule. We moesten tegen Whalley JFC uit Engeland, we starten super en al snel viel de 1-0, de jongens knokten voor elke meter maar we moesten uiteindelijk genoegen nemen met een 1-1 gelijkspel. Geen poule winnaar maar wel een ervaring rijker.
Vincent was jarig dus alle ouders mee naar de huisjes om dit onder het genot van een hapje en een drankje te vieren.

Maandag hoefden we niet te voetballen dus dat werd een hele lange nacht voor iedereen die wakker kon blijven en anders werd je onder gestifd. Waren er nog een paar jongens die ons opsloten in huis, waarna Sjon ons ging bevrijden maar dit moest bekopen met een val uit het raam, Ron en mij achterlatend met tranen in onze ogen van het lachen. De daders hebben deze actie wel moeten bezuren, he jongens hahaha.

Maandag enigzins uitslapen, opruimen en weer richting het Westland, hoe druk iedereen was op de heenreis, hoe stil het was terug…… Al met al een topweekend waar we met zijn allen met veel plezier op terug kunnen kijken.

Nogmaals Arjan, Aad en Ed bedankt voor de spullen, ouders bedankt voor de geweldige support en jongens bedankt voor de geweldige dagen.
Ron en Sjon jullie ook bedankt voor de gezelligheid en als jullie nog klaverjassen willen leren, weet je me te vinden!!!!!!!!!!!!
En niet te vergeten Daan en Jim jullie ook bedankt dat jullie mee wilden, super.

Richard

Zoomin'