S.V. Honselersdijk speelt knap gelijk tegen kampioen KMD
zondag 12 april 2015

Allereerst gaan onze felicitaties uit naar KMD voor het behalen van het kampioenschap in de 3e klasse. Ondanks het gelijke spel tegen S.V. Honselersdijk was dit toch voldoende, daar de concurrentie punten liet liggen. Het kampioenschap hing al een tijd in de lucht. De ploeg van Trainer Martin de Graaf ligt een straatlengte voor op de rest. Op de Strijphorst zou het dan moeten gebeuren. Bij winst was men zeker van het kampioenschap, maar bij elke andere uitslag was men afhankelijk wat de concurrentie deed.

Eerste helft
Ver voor aanvang van de wedstrijd liet de KMD aanhang zich al gelden. Het sportpark was voorzien van KMD leuzen en ook de doelpalen waren zwart gekleurd.

De wedstrijd was niet van het niveau wat iedereen verwachtte. Spannend bleef het wel tot aan het einde van de wedstrijd. Het spel van beide ploegen was onverzorgd. Kwam dit door de zenuwen of het weer dat steeds slechter werd. Het publiek op het goed bezette Strijphorst, zocht in iedere geval de droogte op. In de 11e minuut kwam S.V. Honselersdijk er goed uit op rechts. De rappe Nando ging goed om zijn tegenstander heen en leverde een goede voorzet af. De inkomende Nick was net te klein om de bal met zijn hoofd in te knikken. Vijf minuten later was het KMD die dicht bij een treffer was. Keeper Tom van Schie kon het schot net tot corner verwerken. Maar even later was het toch raak. De bal werd slecht weggewerkt aan de rechterkant, en daar profiteerde KMD van. Daan van Rossum pikte de bal op en legde hem terug op Jules Maring, die de bal vloeiend langs keeper Tom van Schie schoot, 0-1. Het KMD publiek leefde op bij dit doelpunt, en liet flink van zich horen.

Maar S.V. Honselersdijk was geenszins van plan om bij de pakken neer te gaan zitten. Via de beide buitenkanten probeerden de dijkenaars bij het doel van KMD te komen, maar de KMD verdediging hield het goed gesloten. Een individuele actie van Nick leverde in de 23e minuut voor enig gevaar. Hij pikte de bal op bij zijn eigen strafschopgebied, en ging met een indrukwekkende solo richting achterlijn KMD doel. Zijn voorzet bereikte Nando, net niet. Het laatste kwartier van de eerste helft gebeurde er weinig meer, behalve dan een kopbal van Pawel (foto 2). Die kon door keeper van Elswijk eenvoudig opvangen worden.

Tweede Helft
De 2e helft was ook het aanzien niet waard. KMD vond de 1-0 voorsprong best, en liet zich terugzakken in de verdediging. S.V. Honselersdijk kon het spel niet maken. Door slordigheidjes, gebrek aan rust en overzicht kwam S.V. Honselersdijk niet of nauwelijks in de buurt van het doel van KMD, maar ook aan de andere kant was KMD niet echt gevaarlijk. Hier en daar werden wat spelde prikjes uitgedeeld. In de 53e minuut was het Tim die zijn schot in een goede positie zag afketsen via zijn tegenstander. KMD werd in de 59e minuut gevaarlijk via Jesse de Waard. Zijn steekpass op Thiemo Fidder werd door keeper Tom van Schie goed door zien. En in de 63e minuut liep scheidsrechter Kolsteren in de weg, bij een schot op doel van Marcel Duijvesteijn. Meer gevaar kwam er op het doel van KMD na een aantal wissels ,en trainer Piet Boon wat meer risico’s ging nemen.

Met Leon, na lange tijd weer beschikbaar, als aanvallende middenvelder en Michel in de punt van de aanval, moest dit meer stootkracht geven. In de 68e minuut kreeg S.V. Honselersdijk de eerste grote kans in de 2e helft. Keeper van Elswijk raakte de bal verkeerd en Morad kwam randje strafschopgebied in balbezit. Hij probeerde zijn tegenstander te passeren, maar hij kwam niet ver. Beter had een pass geweest op de volledig vrijstaande Nick. De druk op het KMD doel werd groter. O.a. een aantal corners werden geforceerd door Nando. S.V. Honselersdijk ging risico’s nemen, door met veel mensen naar voren te gaan. Dit werd bijna fataal. Bij een uitval van KMD stond Leon tegenover 2 KMD’ers, maar de aanval werd niet goed uitgespeeld. De tijd begon te dringen voor de thuisploeg. Inmiddels werden de bloemen al tevoorschijn gehaald voor de a.s. kampioen. Maar in de 89e minuut werd er weer een corner weggeven door de KMD defensie. Tim plaatste de bal in het overvolle doelgebied. Michel kon er net zijn hoofd tegen krijgen (foto 5) alvorens Morad het laatste tikje in het doel kon geven, 1-1. Nu was het KMD dat de aanval op zocht, maar dat duurde niet lang. Langs de kant werd door trainer Martin de Graag al doorgegeven dat de concurrenten punten hadden laten liggen, en met deze stand het kampioenschap binnen was. In de 97e minuut kreeg de dijk zijn laatste corner te nemen, maar het kansje die Tom Lobert kreeg, ging ver naast (foto 6). Hierna floot scheidsrechter van Kolsteren voor het einde en kon het kampioensfeest voor KMD beginnen.

Opstelling:
Tom van Schie, Rico Kok (geel), Marcel Bruggeling (A), Tom Lobert, Rutger Opperman (-78, Michel van Giessen), Frank Vellekoop (-78, Leon de Brabander), Marcel Duijvesteijn, Tim van der Meer (geel), Nick Peeters, Pawel Rubin(geel, -65, Morad Naimi), Nando Kok

Van Dijk Brouwer Installatietechniek