D1 3e op het WK
woensdag 8 april 2015

Eersteklasser S.V. Honselersdijk D1 bewees op Tweede Paasdag dat het dit seizoen nog altijd tot de beste 4 clubs van het Westland hoort. Door op het WK 2015 bij v.v. Maasdijk ongeslagen uit de voorronde te komen en na een strafschoppenseriethriller de kruisfinale van hoofdklasser Lyra te winnen werd het in de halve finale gekoppeld aan hoofdklasser FC 's Gravenzande, waarvan kansloos met 2-0 werd verloren.

De wedstrijd om de 3e en 4e plaats tegen tweede divisionist VELO werd na enerverende strafschoppenserie gewonnen. Doelman Quinten van der Helm stopte de beslissende strafschop (zie foto). Al met al een meer dan verdienstelijk resultaat, omdat D1 zonder Endrit Bujupaj, Dylan Crozier en Wietse Noordam aantrad en met Thom Strik, Delano van Vliet en Bart van de Ende uit D2 waardige vervangers kende.

Eerste elftalspeler Rico Kok, die eerder dit seizoen als assistent-trainer bij D1 stage liep en als toeschouwer op het WK aanwezig was, ontdekte in zichzelf een nieuwe passie: fotograferen. Hij maakte onderstaande en vele andere foto's, die later deze week op de D1 elftalsite te zien zullen zijn.

Zoomin'