S.V. Honselersdijk D1 3e WK Zaalvoetbal
woensdag 7 januari 2015

D1 begon de winterstop voor de Kerst en jaarwisseling met het spelen van het traditionele zaalvoetbalkampioenschap van het Westland. In de Poeldijkse Verburch-hal groeide het team van D-hoofdtrainer Erik van Velden, assistent-trainer Richard ‘Klep’ Vijftigschild, leider Ted van der Helm en 'stagiair' Rico Kok in het toernooi. In de voorronde werd het 0-0 tegen SV Den Hoorn, werd nipt verloren van Quintus (1-2) en stevig gewonnen van SC Monster (3-1). Door een beter doelsaldo werd D1 toch poulewinnaar. In de kwartfinale werd Maasdijk met 4-0 afgedroogd door een ontketend S.V. Honselersdijk.

Aartsrivaal Westlandia was tegenstander in de halve finale. Met de 2-0 uitnederlaag in de reguliere veldcompetitie nog in gedachten wilde S.V. Honselersdijk absoluut revanche nemen. Beide clubs waren inderdaad aan elkaar gewaagd, maar Westlandia trok helaas aan het langste eind (1-0). Zoals Oranje zich tijdens hun laatste WK (huh?) na de nederlaag in de strafschoppenserie tegen Argentinië oprichtte door overduidelijk van Brazilië te winnen, spoelde D1 het niet bereiken van de finale van zich af door de wedstrijd om de 3e en 4e plaats van Lyra te winnen (2-0). Al met al dus een verdiende podiumplaats voor D1 dat in het toernooi 2 ‘dips’ te boven wist te komen. Deze week heeft D1 de training op het veld weer hervat en wordt er zaterdag thuis geoefend tegen Graaf Willem II VAC D1 (10 januari, 9:30 uur). Volgende week zaterdag wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd bij Hercules. In de 1e klasse 05 Promotie staat S.V. Honselersdijk 2e met één punt achterstand op Westlandia D1, dat later dit seizoen nog in Honselersdijk op bezoek komt.

Van der Meer verzekeringen