S.V. Honselersdijk knokt zich goed terug
zondag 12 oktober 2014

Wil S.V. Honselersdijk zich in het linker rijtje scharen, dan moet er vandaag gewonnen worden. Het zou dan ook de eerste thuisoverwinning worden dit seizoen. Maar de ploeg van trainer Piet Boon, zal het vanmiddag niet makkelijk krijgen tegen S.V. Houtwijk. Deze ploeg draait lekker boven in mee, en wordt beschouwd als een van de titelkandidaten.

Eerste helft
De eerste helft begon Houtwijk goed aan de wedstrijd. De ploeg was er alles aangelegen, om de 3-0 nederlaag van afgelopen week tegen KMD, weg te poetsen.

Met veel loopwerk zetten ze de Dijkse verdediging onder druk. De ploeg van trainer Piet Boon wist niet goed om te gaan met deze situatie. Er werd aan eigen kant te weinig vrij gelopen, zodoende werden de ballen onnodig ingeleverd aan de tegenstander. In de 12e minuut was de organisatie ook even weg, en kon men op links door Houtwijk ongehinderd oprukken. De 2 tegen 2 situatie werd goed uitgespeeld, waarna Murray Yildiz het laatste tikje gaf en S.V. Honselersdijk met 1-0 achterkwam.

Na de vroege achterstand herstelde de ploeg zich enigszins. Houtwijk liet terugzakken en de Dijk kwam meer aan aanvallen toe. Er werd alleen vaak voor de meest moeilijke oplossing gekozen. Gevaarlijk werd het voor rust bij stilstaande situaties. Zo ontstond ook het eerste doelpunt voor S.V. Honselersdijk.

In de 25e minuut een scherpe corner van Ralph. Brian reageerde goed, en kon de bal eenvoudig achter de Houtwijkse keeper schieten, 1-1 (foto 2). De druk werd groter op het doel van Houtwijk. In de 35e minuut een overtreding op Joost. De vrije trap van Tim bereikte de, bij de 2e paal staande Ralph, echter de kopbal ging over het doel.

Tweede helft
De 2e helft begon de thuisploeg goed aan de wedstrijd. Het spel werd goed breed gehouden, en de bal ging sneller rond. Nick werd nu een aantal keren goed aangespeeld in de diepte, waar hij dan op zijn sterkst is. Zo ook in de 64e minuut waar hij zijn tegenstander eruit liep. Een strakke voorzet volgde, waar Ralph een prima kans kreeg, maar over het doel kopte (foto 3). Even later een prima een-tweetje tussen Ralph en Tim waarbij Tim alleen voor de keeper van Houtwijk dook, maar de keeper zat er net met zijn voet tussen (foto 4). Zo bleef de thuisploeg de betere ploeg, maar de geroutineerde Houtwijkse ploeg loerde op de counters, als de Dijkse verdediging wat te ver oprukte. In de 69e minuut was dat het geval, maar keeper Tom van Schie redde knap op een hard schot. In de 74 minuut liet scheidsrechter Lingen bij een overduidelijke buitenspelval, zijn grensrechter Lobert staan. De scheidsrechter, die constant op grote afstand het spel volgde, kon dit schijnbaar beter zien. Gelukkig werd de bal naast geschoten. Zo werd het nog spannend aan beide kanten van het doel, met toch de beste kans voor de Dijk. In de 80e minuut een goed genomen corner van Ralph, die bij de 2e paal Leon bereikte, echter de kopbal ging net naast.

De laatste 10 minuten volgde nog een offensief met de ingevallen Roy Steekelenburg, voor de moegestreden Joost. Hierbij kreeg Brian een goede scoringskans, na een mooie actie van Nick. De Houtwijkse keeper redde echter weer met uitgestrekt been. Gescoord werd er niet meer zodat er voor de 3e keer achtereen gelijkgespeeld werd.

A.s. zaterdag is er geen competitie voetbal. Dinsdag 21 oktober speelt het eerste elftal een vriendschappelijke wedstrijd thuis om 20:00 uur, tegen de zaterdag tak van Westlandia.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok (-45 Leon de Brabander, geel), Marcel Bruggeling (A) (-65 Rutger Opperman), Michel van Giesen, Tim van der Meer, Pawel Rubin (geel) , Loek Grootscholten, Ralph Heskes, Joost Zandvliet (-80 Roy Steekelenburg), Brian de Brabander, Nick Peeters

Prins Group