Nieuwe generatie Honselersdijkers op voetbalschoenen
zondag 14 september 2014

Het openingtoernooi mini-F was het eerste wapenfeit van een nieuwe generatie Honselersdijkers op voetbalschoenen. Na pas twee officiële trainingen mochten onze stoere kids van de mini-F het meteen voor het echie proberen. Maar liefst tien van hen voelden zich klaar voor de strijd tegen de rest van het Westland. De vv Naaldwijk had namelijk vrijwel alle Westlandse clubs uitgenodigd op het openingstoernooi voor een seizoen 4x4 ofwel mini-F voetbal.

In Naaldwijk verzamelden zich zaterdagochtend om half negen, maar liefst zesendertig (!!) Westlandse teams van 5- en 6 jarige voetbalwelpen. Dat zijn bijna 180 kinderen. Veel teams hadden 5 kinderen, maar soms hadden ze geen wissel, en waren ze dus met zijn vieren. S.V. Honselersdijk werd in twee teams van vijf kinderen verdeeld. De vereniging heeft gezorgd voor echte tenues in de maten XXXS en sokken maatje pupil. De spelers zagen er dus piekfijn uit voor de eerste presentatie.

Voorafgaand aan de wedstrijden gingen alle teams in polonaise het veld op, alle kleuren van het Westland in een lange rups achter elkaar aan. In de middencirkel werd onder aanvoering van een grote pluche leeuw de Warming Up gedaan. Vervolgens mochten de teams in poules van vier of vijf teams tegen elkaar strijden.

Honselersdijk 1 bestond uit Chris ten Have, Bink Bol, Levi Moor, Koen Endhoven en Sid Vellekoop. En ondanks dat dit voor de meeste van hen de allereerste echte wedstrijd was, hebben ze het kaas niet van hun brood laten eten. Dat het veld ophoudt bij een lijn was nog wel even wennen, maar al snel werd daar slim gebruik van gemaakt. Er werd volop gerend en gescoord. Er werd gestrooid met onbedoelde panna’s, hakjes en afstandschoten. Standen worden niet officieel bijgehouden in de mini-F, maar officieus natuurlijk des te meer.

Honselersdijk 2 bestond uit Selena van Gemert, Devin Moor, Jayden Noordermeer, Lex de Brabander en Mats van der Stok. Dit bleek gouden koppel. Ze wisten zelfs een keer te winnen. Ze liepen met een grote lach op hun gezicht het veld rond, en liepen er lachend weer vanaf. En ik denk dat ze zelfs tot midden in de nacht de lach niet van hun gezicht af hebben kunnen krijgen. We, ook de ouders natuurlijk, hebben ontzettend genoten. Dit hadden we al veel eerder moeten doen.

Voetbal vereniging Naaldwijk heeft het toernooi ook echt geweldig goed georganiseerd, ze verdienen hiervoor dan ook een dikke pluim.
Volgende week begint de Westlandse competitie voor de Mini-Dijkers met uitwedstrijden bij Velo. De F1 heeft het zaterdag alvast voorgedaan door Velo F1 te verslaan met 4-3.

Tot volgende week!

Sosef & v/d Knaap