CVV Berkel 1 – S.V. Honselersdijk 1
zondag 7 september 2014

Gisteren was de 1e competitie wedstrijd in de 3e klasse B seizoen 2014-2015 tegen het onbekende CVV Berkel uit Berkel. S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd. In de 5e minuut een snelle aanval over de rechter kant. Nando kon doorlopen naar het doel van CVV Berkel, was vrijwel doorgebroken, maar de links back van CVV Berkel gooide de handrem er op…. Waar iedereen aan een rode kaart dacht, trok de scheidsrechter de gele. De wedstrijd ging verder en S.V. Honselersdijk bleef aanvallen.
Nick Peters vanaf links in scoringspositie… werd fors onderuit gelopen door de keeper van CVV Berkel, en de scheidsrechter trok de rode kaart. Na 7 minuten spelen moest CVV Berkel met 10 man verder.

Waar het tempo van de wedstrijd het 1e kwartier vrij hoog lag,
deed CVV Berkel er nu alles aan om het tempo uit de wedstrijd te halen. Zij verdedigden met 10 man op eigen helft en als zij de bal hadden schoten ze die ver naar voren. Onze keeper, Tom van Schie, heeft eigenlijk de hele wedstrijd niet in actie hoeven te komen. S.V. Honselersdijk paste zich aan het tempo van CVV Berkel aan. Door het te lage tempo en de te lage handelingssnelheid was het lastig om door de 10 verdedigers van CVV Berkel heen te komen. De ruststand was 0-0.

De 2e helft begon; het beeld van de wedstrijd was het zelfde: 95% bal bezit voor S.V. Honselersdijk dat op zoek ging naar de openingstreffer. Na 20 minuten spelen maakte Michel een overtreding op een speler van CVV Berkel waarvoor hij een gele kaart ontving. Een speler van Berkel reageerde behoorlijk heftig op deze overtreding en kon vertrekken van het veld. CVV Berkel stond nu met 9 man en ging voor zover mogelijk nog meer vertragen. Met vele blessure behandelingen en langzaam aan acties werd het tempo uit de wedstrijd gehaald. Tom Lobert verliet het veld en Bryan de Brabander nam zijn plaats in.

Met een extra spits… zou het doelpunt gaan vallen? S.V. Honselersdijk kon geen echte kans creëren door de muur van Berkel, maar had wel beter om moeten gaan met de vele corners en voorzetten. De creativiteit en het voetbalgochme ontbrak vanmiddag, waardoor er na 90 minuten stond er nog steeds een teleurstellende 0-0 op het score bord en deelden wij, S.V. Honselersdijk, de punten met CVV Berkel.

Volgende week de 1e Westlandse Derby van het seizoen thuis tegen V.V. Naaldwijk die hun 1e wedstrijd ook gelijk speelde tegen Houtwijk 1-1. Het 2e speelt om 11.30 uur tegen het 2e elftal van HVC’10 uit Hoek van Holland.
Het 2e won de 1e competitie wedstrijd in Rotterdam tegen Meanse 2 met 0-2.

Opstelling:
Tom van Schie; Tom Lobert (geel, -70, Bryan de Brabander), Michel van Giessen (geel), Marcel Bruggeling (geel); Rutger Opperman (geel), Rico Kok, Ralph Heskes, Leon Brabander (geel); Nando Kok, Branco Kok, Nick Peters.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek