De voetbalzomer van Nadine Noordam
woensdag 6 augustus 2014

Het Nederlands voetbalelftal voor speelsters onder 16 jaar speelde begin juli met voormalig jeugdlid van de S.V. Honselersdijk Nadine Noordam het Nordic Tournament, het prestigieuze en officieuze Europees Jeugdvoetbal Kampioenschap der Lage Landen in Zweden, dat ieder jaar in Scandinavië georganiseerd wordt. Vrijdag 4 juli verloor Oranje op sportpark Skarsjövallen in Ljunskile met 1-0 van Engeland (foto 1). Zaterdag 5 juli verloor Oranje in de Ivar Färg Arena in Henån met 3-0 van gastland Zweden. Maandag 7 juli werd op sportpark Rimnersvallen in Uddevalla met 6-0 van IJsland (foto 2) gewonnen. Na de overtuigende overwinning op IJsland streed Oranje woensdag 9 juli in het Strömsvallen stadion in Strömstad met Denemarken om de 5e plaats op het toernooi. Er werd met 2-1 gewonnen. In alle wedstrijden kreeg Noordam speeltijd. Ze staat nu op 12 jeugdinterlands.

Noordam voetbalde vorig seizoen bij Westlandia in C1. Dit seizoen voetbalt ze bij Jong ADO Den Haag. Het talentenelftal van de vrouwenvoetbalafdeling van ADO Den Haag is nieuw en zal het debuutseizoen in de vrouwen zaterdag eerste klasse uitkomen. De thuiswedstrijden zullen worden afgewerkt op zaterdagavond om 18:00 uur op sportpark Kastelenring in Leidschendam, de thuishaven van RKAVV. Maandag 4 augustus begon Noordam met Jong ADO Den Haag aan de voorbereiding op het seizoen. De eerst training werd afgewerkt in het Kyocera Stadion samen met BeNeLeague (eredivisie vrouwen Nederland & België) topclub ADO Den Haag (foto’s 3 t/m 6).

Van Dijk Brouwer Installatietechniek