Promotie naar de 2e klasse nog ver weg.
zondag 1 juni 2014

S.V. Honselersdijk heeft de hoge verwachtingen niet waar kunnen maken. Het verloor uit met 2-0 van Piershil en is het a.s. zaterdag, een hele opgave om die achterstand thuis ongedaan te maken. De dag begon allemaal leuk. Met 2 bussen en vele volgauto’s werd de reis richting Piershil gezet. Op het sfeervolle sportpark in de Hoekse Waard was alles goed voorbereid. De vereniging had met alles rekening gehouden, voor de grote toeloop van de honselse supporters.

Eerste helft
De wedstrijd begon iets later dan gepland. Allebei de ploegen stonden voor de aftrap in een wit shirt!!! De officiële kleur van Piershil is wit en aangezien S.V. Honselersdijk geen oranje bij zich had, werd er in het reserve shirt van Piershil gespeeld (foto 1).

Vooraf het gebruikelijke vuurwerk van de honselse supporters. De rook dampen waren nog niet opgelost, of de eerste treffer voor Piershil stond al op het scorebord. In de 1e minuut was het de snelle Alex van Dijk die op links door brak. Rico kon hem nog net afstoppen, maar moest wel een corner weggeven. De bal werd uit de corner in eerste instantie weggekopt door Pavel maar weer ingebracht door Piershil. Hier stond Piershil speler Pieter Batenburg helemaal alleen vrij voor keeper Tom van Schie, en hij had geen moeite met dit kansje, 1-0, (foto 2). Dit was natuurlijk een heel slecht begin voor de Dijkse ploeg, en voor Piershil een ideaal scenario. Het liet zich gewillig terugvallen en ging zich toeleggen op het verdedigen. Hiervan werd in de 9e minuut Ralph bijna de dupe. Een zware overtreding van Darwijn Pennock op de enkels van Ralph, werd door de matig leidende scheidsrechter Scherpenhuyzen slechts met geel bestraft, waar zeker rood op zijn plaats was. Er volgden veel overtredingen op de honselse spelers, waar de scheidsrechter een aantal keren vergat de voordeelregel toe te passen. Echt draaien deed de ploeg van Piet Boon niet.

Verdedigend klopte het niet bij S.V. Honselersdijk. Bij balverlies werd er niet snel genoeg omgeschakeld en dat gaf Piershil toch wel een paar riante mogelijkheden in de eerste helft. Ook het uitverdedigen ging slecht bij S.V. Honselersdijk. Er was niemand die zich aanbood, waardoor vaak de lange bal gehanteerd werd. Het ontbrak er dan aan, om de duels aan te gaan en de tweede bal te veroveren.

Normaal gesproken is S.V. Honselersdijk de ploeg die van achteren opbouwt en de mooiste combinaties laat zien. Daar ontbrak het deze wedstrijd aan. De enige kans in de 1e helft kwam van een uittrap van keeper Tom van Schie, waar Nick Peeters goed op reageerde. Hij was zijn verdedigers te snel af maar stuitte op keeper Peter Konings van Piershil. Het laatste kwartier mocht S.V. Honselersdijk blij zijn dat de score voor de rust niet groter werd. Keeper Tom van Schie kwam 2 keer goed zijn doel uit bij een uitval van Piershil, en voorkwam een grotere achterstand.

Tweede helft
De 2e helft moest S.V. Honselersdijk het spel gaan maken, maar door goed storend werk van Piershil kwam hier weinig van terecht. Kansen waren dan ook zeldzaam aan beide kanten in het begin van de 2e helft. In de 54e minuut claimde S.V. Honselersdijk een penalty, na hands van aanvoerder Sjoerd Singor (Foto 5). De aanvoerder ging getruct naar de grond alsof hij ergens een blessure had. Scheidsrechter Scherpenhuyzen gaf slechts een corner. In de 66e minuut viel toch onverwachts de 2-0 voor Piershil. Uit een snelle uitval scoorde Alex van Dijk. Hierna een aantal wissels bij S.V. Honselersdijk om de aanval wat kracht bij te zetten. Het laatste kwartier kwamen er ook kansen. In de 75e minuut was het een overtreding op Pavel net buiten het 16 meter gebied.

Ralph krulde de bal in de kruising, maar keeper Peter Konings wist de bal tot corner te werken. Ook een uithaal van Morad wist de keeper tot corner te verwerken. Even later leek toch een tegen doelpunt te vallen. Morad legde de bal breed op Ralph, en net buiten het strafschopgebied haalde Ralph snoeihard uit richting kruising. Op schitterende wijze wist keeper Peter Konings de bal nog te beroeren en de bal tot corner te verwerken. In de 89e minuut een 2e gele kaart voor Wesley Koedam waardoor Piershil met 10 man stond. Een offensief werd ingezet maar kansen leverde dit jammer genoeg niet op.

Wacht a.s. zaterdag de laatste en belangrijkste wedstrijd van het seizoen tegen Piershil. De 2-0 achterstand moet ongedaan worden gemaakt. De wedstrijd wordt gespeeld om 18:00 uur.

Opstelling:
Tom van Schie, Tom Lobert, Ralph Heskes, Rico Kok (-86, Kenan Muminovic, Tim van der Meer, Jeroen Vogels (-75, Nick van Rhee) , Rubin Pavel, Leon de Branander (A) (-67, Loek Grootscholten), Nick Peeters, Morad Naimi, Nando Kok

Van Dijk Brouwer Installatietechniek