S.V. Honselersdijk in de finale van de nacompetitie
zondag 25 mei 2014

S.V. Honselersdijk heeft een moeizame zege behaald op Rhoon. Na de 3-2 thuisoverwinning, pakte de Dijk, op het knusse sportcomplex “De Omloop” van Rhoon een 2-0 overwinning, wat ruim voldoende was om zich te plaatsen voor de finale van de nacompetitie. Het mag zich weer gaan opmaken voor een tweeluik. Tegenstander is Piershil, die de baas was over 2 wedstrijden tegen Hellevoetsluis. De winnaar van de komende wedstrijden, speelt volgend jaar in de 2e klasse.

Eerste helft
Het was Rhoon die het voortouw nam, en het gedurende de 1e helft de meest aanvallende ploeg was. Trainer Piet Boon koos deze keer voor een verdedigend concept. Het liet Rhoon komen, en probeerde met de snelle jongens te counteren.

Een mooie wedstrijd werd het niet, maar de spanning vergoedde een hoop. Toch had S.V. Honselersdijk in de 4e minuut al op 1-0 voorsprong kunnen komen. Een corner van Jeroen leek een open doekje voor Morad, maar deze mistte volledig. Even later leek Nick met een mooie zweefduik te scoren, maar de bal ging net naast. De druk op het doel van Tom van Schie werd groter en groter. Rhoon moest komen om de achterstand van verleden week te compenseren. In de 19e minuut leek dit te gebeuren. Tim liet zich aftroeven in het strafschopgebied, de spits van Rhoon kwam vrij voor keeper Tom van Schie. Met een fantastische redding wist hij de score te voorkomen. In de 23e minuut was het Tim die Nick op links op snelheid aanspeelde. In het strafschopgebied werd Nick lichtjes vastgehouden (foto 1). Scheidsrechter van der Hul stond er vlak bij en wees gedecideerd naar de stip. Morad wist zijn zenuwen in bedwang te houden en scoorde de 0-1. Ongekende blijdschap bij iedereen die S.V. Honselersdijk een warm hart toedraagt. Maar in de 28e minuut werd de stemming een beetje getemperd. Marcel kwam ongelukkig ter val en bleek een spier in zijn schouder gescheurd te hebben (foto 2).

Rico net hersteld van zijn gebroken neus, kon alweer zijn opwachting maken met een masker op(foto 4). Ralph en Michel werden nu het centrale duo en Rico nam plaats op het middenveld. Rhoon voerde de druk nu extra op en voelde dat er mogelijkheden kwamen. In de 29e minuut een snelle uitbal van Rhoon. Pavel liet zich eerst door zijn tegenstander verrassen en die ging alleen op keeper Tom van Schie af. Door zijn wilskracht wist Pavel met een knappe sliding de bal alsnog tot corner te werken. Uit de corner leek Rhoon te scoren, maar hieraan vooraf ging een overtreding op keeper Tom van Schie. Vlak voor de rust nog een paar mogelijkheden voor de thuisploeg. De bal werd breed gelegd op de links volledig vrijstaande tegenstander. Met een lobje probeerde hij de ver van zijn doel staande Tom van Schie te verschalken ,maar de bal ging gelukkig over. Even later belandde de bal op de paal buiten bereik van Tom van Schie. Zo ging S.V. Honselersdijk toch met een knappe 1-0 voorsprong de rust in.

Tweede helft
De 2e helft bracht weinig spektakel meer. Voor S.V. Honselersdijk was het de taak om de verdediging gesloten te houden. Het nam geen risico’s en met de beste man van het veld Rubin Pavel als stofzuiger, kreeg Rhoon weinig kansen meer. Het was geen mooi voetbal en vaak was het “weg is weg” met de bal. Rhoon probeerde met extra aanvallers het tij nog te keren, maar de ploeg was niet bij machte het collectief van de Dijkse verdediging te doorbreken. Aanvallend kreeg S.V. Honselersdijk steeds meer ruimte, en werd de ploeg gevaarlijker dan de 1e helft. In de 72e minuut weer een tegenvaller. Michel verdraaide zijn knie en ging geblesseerd het veld af (foto 5). Robbin was zijn vervanger voor het laatste kwartier.

Alles of niets pogingen van Rhoon leverde kleine kansjes op, maar echt gevaarlijk werden ze niet. In de 85e minuut was dan de echte verlossing. Hoogst persoonlijk zorgde Morad met een weergaloze actie voor het verlossende doelpunt. Hij omspeelde zijn tegenstander en schoot de bal hoog en onhoudbaar in, 0-2 (foto 6). Na 5 minuten bijgeteld te hebben, floot scheidsrechter van der Hul voor het einde van de wedstrijd.
Vermeldenswaardig is zeker, dat deze wedstrijd in handen was van een goed leidende scheidsrechter. Maar ook dat de spelers er, gezien het belang van deze wedstrijd een sportieve wedstrijd van maakten, zonder gele kaarten.

Wacht nu dus nog 2 zware wedstrijden tegen Piershil. A.s. zaterdag de eerste van de tweeluik en die wordt in Piershil gespeeld om 14:30 uur.

Opstelling:
Tom van Schie, Tom Lobert, Michel van Giesen (-72 Robbin Wesstein), Marcel Bruggeling (-28 Rico Kok), Tim van der Meer, Ralph Heskes, Jeroen Vogels, Rubin Pavel, Nick Peeters, Morad Naimi (A), Nando Kok

Condubouw