S.V. Honselersdijk vermaakt publiek
zondag 4 mei 2014

Vandaag zagen we 2 ploegen aan het werk, die al een periodetitel op zak hebben. SV Houtwijk winnaar van de 1e periode en S.V. Honselersdijk winnaar van de 2e periode. In feite stond er dus weinig meer op het spel. Het was dus zaak voor beide ploegen om geen blessures en schorsingen op te lopen. Voor beide ploegen start op 17 mei de eerste wedstrijd voor de nacompetitie. Voor S.V. Honselersdijk wordt dit de winnaar van de 1e periode uit de 3e klasse D. Dat is Rhoon maar deze ploeg is ook nog in de race voor het kampioenschap. Mochten ze a.s. zaterdag kampioen worden, dat wordt Rijnmond/Hoogvlietsport de tegenstander voor S.V. Honselersdijk.

Eerste helft
Trainer Piet Boon gaf een aantal spelers de nodige rust en zodoende mochten Rutger Opperman, Michel van Giesen en Marcel Duijvesteijn in de basis beginnen.

Het werd een eenzijdige wedstrijd. Het was de thuisploeg die wat van de wedstrijd wilde maken in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en tevens Super Saturday. SV Houtwijk was niet bij machte om maar enig tegenstand te bieden. Nu had deze ploeg ook wel te kampen met een aantal schorsingen en verscheen dus gehavend aan de start.
In de 8e minuut van de wedstrijd was er al paniek in de verdediging van Houtwijk en werd een corner weggegeven. De corner van Ralph werd strak voorgegeven, Michel kwam goed voor zijn man om koppend de 1-0 (foto 1) te maken. Dit, met een lekker zonnetje, zorgde voor een heerlijke start van de wedstrijd. Het initiatief lag volledig bij de Dijkse jongens. De bal werd goed rond getikt en op het juiste moment diep gegeven. Vooral aan de linkerkant was het Nick, die zich deze wedstrijd liet gelden, en bij veel doelpunten betrokken was. In de 20e minuut was het ook Nick die knap om zijn tegenstander heen draaide en de achterlijn zocht. Met een knappe voorzet bereikte hij Nando, die met een schitterende zweefduik voor de 2-0 zorgde.

Zo bleef S.V. Honselersdijk de druk op het doel van Houtwijk houden. In korte tijd werden voor S.V. Honselersdijk nog 2 doelpunten afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter Scherpenhuyzen, waarover het 2e afgekeurde nog enig twijfel over was (foto 2). In de 37e minuut werd Pavel vastgehouden in het strafschopgebied, scheidsrechter Scherpenhuyzen wees terecht naar de stip. Ralph bleef koel en scoorde de 3-0. (foto 3 en 4 op precies hetzelfde moment !) Een paar minuten later een van de spaarzame aanvallen van Houtwijk. Een mooie steekpass binnendoor bereikte de vrijgekomen rechtsbuiten van Houtwijk. Hij legde de bal breed op de toelopende Tobias Wijlen. Alleen voor keeper Tom van Schie wist hij de 3-1 te scoren.

Tweede helft

De 2e helft was nog geen minuut oud en de bal lag al weer in het doel bij Houtwijk. De bal werd door Tim direct op Nick gespeeld. Nick kapte zijn tegenstander uit en legde de bal breed op Nando en hij scoorde zijn 2e treffer deze middag. Hij zette de stand op 4-1. Zo konden de dijkenaars naar hartenlust aanvallen en Houtwijk werd weggespeeld. In de 52e minuut een hele mooie aanval opgezet door de sterk spelende Tim. In het strafschopgebied ging hij een een-tweetje aan met Leon en uit een onmogelijke hoek wist hij de bal in de verste hoek te krullen. In de 60e minuut kreeg Nick zijn bekroning. Hij ontfutselde de bal van zijn tegen stander, en schoot de bal hard achter de keeper van Houtwijk, 6-1. Het gretige S.V. Honselersdijk had wel zin in een hoge score, maar Houtwijk wenste die afgang niet. Het gooide massaal alle poorten dicht en richtte zich puur op het verdedigen.

Het was ook een mooi moment voor trainer Piet Boon, om een aantal spelers te wisselen. Zo maakte ook Brian Brabander zijn debuut in het eerste. Zonder ook maar enig tijd bij te trekken floot scheidsrechter Scherpenhuyzen deze uiterst sportieve wedstrijd af. Na afloop zette voorzitter Erik Sosef de selectie en begeleiding nog in het “zonnetje” vanwege het behalen van de periode titel van beide elftallen.

Opstelling

Tom van Schie, Tom Lobert, Michel van Giesen, Marcel, Rutger Opperman (-60 Frank Vellekoop), Tim van der Meer, Ralph Heskes (-75 Jilles de Groot) , Leon de Brabander (A) (-75 Brian Brabander), Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters, Rubin Pavel, Nando Kok

Prins Group