Vanaf de bijvelden: De D3 en de gasttraining
maandag 31 maart 2014

De webredactie heeft een inzending ontvangen voor de rubriek Vanaf de bijvelden. Hieronder het verslag van de trainer.

Het lijkt wel een titel van Suske en Wiske, maar er was wel degelijk een andere trainer afgelopen dinsdag,en niet zomaar een vrijwilliger maar de hoofdcoach van Honselersdijk 1 en 2.

In December werden al afspraken gemaakt met Piet Boon om een keer de D3 te trainen en afgelopen Dinsdag was het dan zover. Na lang wachten had hij bevestigd om dinsdag te trainen. 18:00 na een voorstelrondje begon het dan eindelijk. Het werd een leuke training waarin zowel de spelers als de eigenlijke trainers heel wat van opstaken. Ook het luisteren naar een trainer werd als zodanig beter gedaan dan anders. Al met al werd het een zeer leuke training die werd afgesloten met een bloemetje voor Piet en een gezamenlijk teamfoto. En de belofte om zaterdag Velo te verslaan.(wat ook gebeurde).

De wedstrijd van de gemiste kansen
Zaterdag was het dan zover de wedstrijd tegen Velo die tegen koplopers boven hun kunnen uit kunnen stijgen (Naaldwijk 1-1, 's,Gravenzande 3-2). Na de gasttraining van Piet en een felle training afgelopen Donderdag hadden we de spelers laten zien dat ze dit niet licht op moesten vatten. Door het mooie weer was er veel publiek meegereisd naar wateringen zelfs op de fiets met een paar spelers. De opstelling was donderdag al besproken maar moest weer veranderd worden door het weekendje weg van Michel (is wel leuk als we dat eerder weten). In weer een 3-4-3 opstelling begonnen we aan de wedstrijd, fel dat hadden we gevraagd en dat hadden ze goed in der eigen opgenomen. De eerste tien minuten heb ik mijn vlag niet 1 keer gebruikt alles ging door het midden of over rechts en heb vanaf de middellijn staan kijken hoe vaak jullie op de keeper schoten of naast het doel maar duidelijk was het vizier stond niet op scherp. Na de inmense druk van ons bleek dat Velo maar 1 ding kon doen en dat was lange ballen naar de voorhoede spelers die technisch de betere van hun team waren.Maar de verdediging stonden hun mannetje.Na goed samenspel werd Jim weggestuurd over de linkerkant die daarna een goede voorzet gaf die RickZ zo kon intikken 0-1. Na weer een paar keer gemist te hebben werd Max neergehaald in het strafschopgebied (penalty) Doordat Rivano nog niet heeft gemist van 11 meter was hij de man die hem nam en deed dit weer goed 0-2. Weer wat later scoorde RickZ zijn 2e en was wel duidelijk dat de wedstrijd gespeeld was. Door het warme weer zaten er 11 rood hoofdige in de kleedkamer die na elkaar de onder de koude kraan gingen om af te koelen. In de 2e helft werden Jim en Sarkees gewisseld voor Steve en Demian. Velo bleek toch nog vertrouwen er in te hebben en gingen vol in de aanval en wisten zowat te scoren. Dit was tevens de laatste gevaarlijke aanval want Steve wist de bal netjes over hun keeper te schieten en hun laatste beetje hoop werd daardoor aan flarden geschoten 0-4. Hierna volgde weer een serie van aanvallen van onze kant waarbij de ene na de andere werd gemist of niet goed uitgespeeld via een frommel goal scoorde onze Pelle maar weer eens een keertje 0-5. En na weer wat kansen werd de 0-6 gescoord ik dacht Daan V maar dat weet ik niet zeker. Deze eindstand is natuurlijk gewoon goed zeker tegen een ploeg die het je moeilijk kunnen maken,maar vandaag waren ze geen schim van wat ze hebben laten zien eigenlijk had deze wedstrijd wederom in de dubbele cijfers moeten belanden (zoals de leider van Velo zei vanaf minuut 1 hadden we geen schijn van kans en had het 0-15 moeten wezen). Een compliment aan het team vanwege het spel. Van de week weer trainen maar nu met afmaak sessies er in wat daar schort nog wel wat aan.

Condubouw