S.V. Honselersdijk is GDA de baas
maandag 24 maart 2014

Op sportpark Madestein behaalde S.V. Honselersdijk een knappe overwinning op GDA. Het revancheerde zich op de 1-0 thuisnederlaag eerder dit seizoen. Het was zaak om deze wedstrijd geen gele kaarten op te lopen, omdat een aantal spelers op scherp staan. A.s. zaterdag staat de belangrijke wedstrijd tegen CION op het programma. Bij winst is dan de 2e periode titel binnen.

Eerste helft
Beide ploegen hadden er schijnbaar zin in. Met veel inzet werden de aanvallen opgezet en waren kansen aan beide kanten. De eerste kansjes waren voor de thuisploeg.

Al in de 1e minuut was GDA dicht bij een doelpunt. Op rechts werd te makkelijk verdedigd en GDA kon op links vrij opkomen. Uit de voorzet werd de bal hoog over het doel geschoten. Zo deelden beide ploegen wat speldenprikken uit zonder dat het echt gevaarlijk werd. In de 14e minuut zocht Morad het strafschopgebied op en werd onderuit getikt, maar scheidsrechter Gieles zag hier geen strafschop in. In de daarop volgende aanval claimde GDA een strafschop wegens vasthouden, maar ook dit wuifde scheidsrechter Gieles weg. Meer en meer kreeg S.V. Honselersdijk het overwicht op zijn tegenstander. In de 22e minuut een afgeslagen aanval van GDA die door Marcel richting Morad gekopt werd. Morad kon alleen richting doel van GDA af gaan, maar werd door een knappe tackel van het scoren afgehouden. Even later werd Leon op links aangespeeld. Hij draaide goed om zijn as en gaf een voorzet bij de 2e paal staande Nando. Nando kopte de bal naar Kenan en die scoorde van dichtbij de 0-1 (foto 1).

Tien minuten later was het bijna weer raak voor Kenan. Weer uit een assist van Nando haalde Kenan in één keer uit, maar de GDA keeper redde voortreffelijk. S.V. Honselersdijk bleef de betere ploeg en creëerde goede kansen. In de 40e minuut uitte dit zich weer in een doelpunt. Het was Tim die de bal keurig onderschepte en Leon op links wegstuurde. Zijn schot was onhoudbaar en de Dijk stond met 0-2 voor (foto 3).

Tweede helft
Vrijwel de gehele 2e helft was er geen vuiltje aan de lucht voor de dijkenaars en alles ging naar wens. GDA was niet meer bij machte om het S.V. Honselersdijk moeilijk te maken. Het was jammer dat scheidsrechter Gieles de 2e helft zijn kaarten niet op zak hield, en voor pietluttige dingen geel gaf. Tom en Leon werden ten onrechte met geel genoteerd, en doen de volgende wedstrijd niet mee. Het venijn zat hem deze wedstrijd in de staart. In de 81e minuut scoorde GDA de 1-2 en de wedstrijd brandde alsnog los. In de 43e minuut was er een misverstand tussen de GDA keeper en een verdediger. Morad profiteerde hiervan en pikte de bal op en schoof deze in het lege doel, 1-3 (foto 5). Het spel golfde op en neer en GDA nam veel risico’s. In de 45e minuut kregen ze een corner te nemen. Met man en macht ging GDA naar voren. De corner was een prooi voor keeper Tom van Schie, maar scheidsrechter Gieles zag dat een Dijkenaar een overtreding maakte en legde de bal op de stip.

De penalty werd benut en verschil was weer teruggebracht tot 1 doelpunt, 2-3. Gelijk na de aftrap lag de bal aan de andere kant al weer in het doel. De ingevallen Rutger speelde Morad aan. Morad ging op links er vandoor (foto 6). Omspeelde de keeper en op de achterlijn gaf hij de bal voor en Leon stond klaar om de 2-4 te maken. In de 48e minuut veroverde Leon de bal van de laatste man. Alleen voor de keeper speelde hij de bal op de rechts meegekomen Joey, maar die schoot helaas naast.

Volgende week gaan we op bezoek bij CION. De laatste hobbel om de 2e periodetitel te pakken.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok, Marcel Bruggeling, Tom Lobert (geel), Tim van der Meer, Leon de Brabander (A, geel), Frank Vellekoop (-72 Marcel Duijvesteijn (geel)), Loek Grootscholten, Kenan Muminovic (-85 Rutger Opperman) , Rubin Pavel (geel, -70 Joey Brouwer), Morad Naimi

Zoomin'