Jim Penning viert historische overwinning mee
maandag 3 februari 2014

De eerste jubileumactiviteit is een feit. De 18-0 thuisoverwinning op SC Zuiderpark was de hoogste score in de 50 jarige geschiedenis van S.V. Honselersdijk. Pupil van de Week Jim Penning maakte het van dichtbij mee en schreef er zelf een verslag over (zie elders op deze website).

“Ik heb er van genoten. Zelfs bij zo’n hoge score stond trainer Piet Boon langs de lijn nog aanwijzingen te geven. Dat vond ik wel apart.” Piet Boon: “Ik wilde dat het elftal alles uit de mogelijkheden zou halen om een historische overwinning te boeken.” Jim werd, net als al die andere Pupillen van de Week in het verleden, in het sponsorhome bedankt voor zijn aanwezigheid. Hij kreeg de bijbehorende voetbal met de handtekeningen van alle spelers en een oorkonde. Zijn vader Marko, die zelf jarenlang in het eerste elftal voetbalde, kon zich een overwinning met dergelijke dubbele cijfers niet goed herinneren. “Ik geloof dat we een keer met 16-0 van een lagere klasse club hebben gewonnen in de strijd om de Haagsche Courant Cup, maar verder niet. Met ons huidige vijfde elftal van oud eerste elftalspelers (waar Marko nu in speelt) hadden we in ieder geval niet met deze cijfers verloren. Dat weet ik zeker!”

Foto:
Jim Penning krijgt bal & oorkonde van clubvoorzitter Erik Sosef.

jem-id