Verslag trainingskamp (dag 6)
woensdag 8 januari 2014

Vandaag was het helaas alweer de een na laatste dag van ons trainingskamp in het zonnige Benidorm. We begonnen de dag om 8.15 met het gezamenlijke ontbijt om ons vervolgens klaar te maken voor de laatste training op ons trainingscomplex. Bij aankomst op het veld begon de zon alweer lekker te schijnen waardoor we extra aan de bak konden. Op deze laatste training hadden trainers Piet en Frank een pittige training in petto om iedereen nog weer wat fitter te krijgen voor de start van de tweede seizoenshelft. Jilles had zich onsterfelijk kunnen maken door een prachtige, splijtende pass van el Presidente af te ronden en daarmee de beslissende partij in hun voordeel te kunnen beslissen. Helaas hij miste voor keeper Tom van Schie.

Nadat we twee uur later onze arbeid weer verricht hadden, was het tijd voor het latje trappen. De twee kamers die als laatste de bal op de lat schieten moeten alle spullen opruimen en mee terug naar het hotel nemen. Tot ieder zijn grote verassing waren het dit keer Youri, Rutger, Morad en Nick v/d Ree die de bal maar niet op de lat konden krijgen en de bedenkelijke eer hadden dat ze de spulletjes mochten dragen.

Na de training was het tijd voor de lunch waarbij een ieder zich alweer aan het voorbereiden was op het voetvolley toernooi wat op het programma stond voor de middag. Ieder team speelde vier wedstrijden op het strand van Benidorm met een temperatuur van ca. 22 graden. Dit was dan ook geen straf! Na een aantal spannende wedstrijden ging uiteindelijk het team van Loek, Ralph, Jilles en de beide Marcels met de eindoverwinning aan de haal. Het niveau was zo nu en dan zo hoog dat er volop gefilmd werd door passerende Spanjaarden. Het is overigens ook goed mogelijk dat ze dachten dat wij FC Utrecht (die hier ook op trainingskamp zijn) waren i.p.v. uw lokale helden van de Honsel. De waarheid zal wederom wel ergens in het midden liggen.

Na afloop van de training kon een ieder zich klaarmaken voor het avonddiner, waarna we de week goed af hebben gesloten in een plaatselijke kroeg onder het genot van een drankje. Iedereen was weer op tijd thuis, want na 4 keer trainen en een wedstrijd in 6 dagen tijd, was iedereen wel even toe aan een goede nachtrust. Morgen is het helaas alweer de laatste dag van het trainingskamp die voornamelijk in het teken zal staan van de reis terug naar Nederland. Tot morgen!

Condubouw