Verslag trainingskamp (dag 2)
zaterdag 4 januari 2014

Hierbij het verslag van dag 1 van het trainingskamp van de selectie in het Spaanse Benidorm, van de hand van Leon de Brabander:

Na onze eerste nacht in Zuid-Europese sferen mochten we om 8:15 aantreden voor het eerste ontbijt. Vandaag stond er een training op het programma. Dit vindt plaats op het sportpark hier aan de Spaanse kust.
Op het kunstgras van de lokale sportvereniging, mogen uw helden de voetbalkunsten vertonen. In een heus stadion met veel staantribunes en een rotswand aan de andere kant mochten wij onze training afwerken.

Onder de Spaanse zon, gevoelstemperatuur zo’n 23 graden werd de training geleid door de trainers Piet en Frank. Janco nam de keepers onder zijn hoede en staat zelf ook nog zijn mannetje in het goal. Suus had de mensen apart die terugkomen van een blessure. Onze voorzitter Erik Sosef sloot zich hier ook bij aan. U zult wel denken, voorzitter? trainingskamp? Ja zelfs Erik gaat mee om de jongens aan het werk te zien en is zelf ook bij de activiteiten aanwezig.

Naar mate de positiespelen en afwerkvormen bezig waren, werden we nog aangenaam verrast. De supporters die ons na kwamen reizen verschenen opeens. Onder luid gejuich en geklap werden zij door de gehele groep verwelkomt. Waar zie je dit nog meer? Initiatieven van mensen die begaan zijn met de club, zelfs mee gaan naar Spanje, echt top. Na een half uur hadden zij het eerste pilsje ook alweer te pakken.

De twee uur durende training was even lekker, vooral na een reisdag waardoor de beentjes nog wat stijf waren konden we de stijfheid er lekker uitlopen.

Toen de training voorbij was gingen we weer richting ons hotel. Iedereen kreeg even de gelegenheid om zich op te frissen en even te ontspannen.
Er waren ook een paar gasten zo slim om even in het buitenzwembad te springen, alleen hadden ze niet nagedacht dat het water ijskoud was.

Om 16:00 kregen we een opdracht van de trainers mee, elke linie binnen zijn elftal moest bij elkaar komen en nadenken over verschillende wedstrijdsituaties. Dit moet uitgewerkt worden op papier. Loop deze week wordt dit aan de groep gepresenteerd en wordt het beoordeeld door de trainers (later meer hierover).

Om 19:00 schoven we weer gezamenlijk aan bij het avondeten. Patat en mayonaise waren niet aan te slepen…

Na ons diner deden we nog gezamenlijk een drankje bij het hotel, 1 groep ging even kort de stad verkennen. Uiteindelijk belandde dit stel in de karaokebar, vele Hollandse hits passeerden de revue. De Engelse overwinteraars kunnen vanaf deze week ook luidkeels André Hazes meezingen.

Om 23:00 gingen we weer naar onze kamers toe, morgen is het immers matchday tegen onze Spaanse voetbalvrienden. De uitslag en het verloop van deze interland hoort u morgen van ons!

Zoomin'