S.V. Honselersdijk Onder 23 jaar – Westlandia A1 2-1
woensdag 11 december 2013

Van een aandachtige noterende toeschouwer ontvingen we onderstaand wedstrijdverslag tussen Jong S.V. Honselersdijk en de leeftijdsgenoten van Westlandia. Sinds tijden speelde "onder 23" weer eens.

Dinsdag avond 10 december stond de 1e wedstrijd van S.V. Honselersdijk onder 23 jaar op het programma en wel tegen het sterke Westlandia A1, spelend in de 3e Divisie. De selectie van S.V. Honselersdijk bestond uit 8 spelers uit de Senioren Selectie en 6 A – junioren.

De selectie was gemaakt door de drie verantwoordelijke trainers Piet, Frank en Mark, tezamen met de medische staf (geen risico met blessures / lichte pijntjes). Onder leiding van Scheidsrechter Ron Gram kon de wedstrijd om 19.30 uur aanvangen.

Westlandia startte fel, in een hoog tempo en voordat de Dijk wist, dat de wedstrijden begonnen was, lag de 0-1 in het net. Een goede actie van een Westlandia speler, die van links naar binnen sneed en de bal met binnenkant rechts fraai om keeper Jeroen heen krulde. S.V. Honselersdijk pakte dit gelukkig goed op en was wakker geschud. Het antwoord liet maar 3 minuten op zich wachten. Nick Peters werd met een snijdende pas goed de diepte in gestuurd en gaf direct hard, laag voor. Joey Brouwer was goed van de rechtsbuiten positie naar binnen voor zijn man gekropen en gleed zo vakkundig de 1-1 binnen.

De wedstrijd ontwikkelde zich verder in een hoog tempo van beide kanten. Kansen kwamen er ook voor beide ploegen. De grootste kans was voor de spits van Westlandia, die alleen voor Jeroen verscheen, maar de bal via Jeroen en aansluitend via de lat er niet inkreeg. S.V. Honselersdijk speelde zeer verdienstelijk, zeker gezien er pas voor het eerst in deze samenstelling gespeeld werd. Er werd gezocht naar de voetballende oplossing met een positieve instelling. De rustand was 1-1.

De 2e helft begon, zoals de 1e helft geëindigd was. In een hoog tempo golfde het spel op en neer. Youri van der Borg had pech met zijn schot op de paal direct na de rust. In de 54e minuut kreeg Nick de bal aangespeeld op links, ontdeed zich knap van 2 man en legde de bal terug op Ralph. Ralph maakt deze bal beheerst af met binnenkant voet in de verre hoek 2-1.
Honselersdijk bleef goed pressie naar voren spelen en kreeg nog 2 kansen om de 3-1 te maken, maar helaas stond het vizier niet scherp. Het slot offensief was voor Westlandia, dat Honselersdijk onder druk zette. De complete verdediging met de 5 A-junioren, Patrick, Devin, Youri, Ricardo en keeper Jeroen hield knap stand. Al moet ook gezegd worden dat Westlandia slordig was in de eindpass.

Na 3 minuten blessure tijd hield de uitstekend leidende scheidsrechter Ron Gram het voor gezien en maakte een einde aan een voor beide ploegen nuttige, sportieve wedstrijd.

Opstelling Honselersdijk:
Jeroen Holfland; Youri van der Borg, Michel van Giesen, Devin van Dijk (Youri Bakker), Patrick Suijker (Ricardo vd Zijden); Ralph Heskes, Rutger Opperman, Bryan de Brabander; Nick Peters, Nick van Ree, Joey Brouwer (Robbin Westein).

Prins Group