S.V. Honselersdijk knokt zich langs S.V. Houtwijk
zondag 8 december 2013

Vooraf werd al gesteld dat het geen gemakkelijke middag zou worden op het Rijnveld Sportpark van Houtwijk. De verrassende nummer 2, en met een periode titel op zak, is de ploeg sterk aan de competitie begonnen. Thuis is de ploeg nog steeds ongeslagen.

Eerste helft
Verleden jaar boekte S.V. Honselersdijk hier een eenvoudige zege. Bij Houtwijk was dus bekend, van de aanvallende kwaliteiten, van de ploeg van Piet Boon. Met dit in het achterhoofd, begon de ploeg van Patrick Demmers verdedigend aan de wedstrijd. Het liet S.V. Honselersdijk komen en gokte op de uitvallen.

Het werd een eenrichtingsverkeer richting doel van sv Houtwijk, waarbij stevige duels werden uitgevochten. Voor Scheidsrechter Roozeboom zaak om het kort te houden. De eerste kleine kansjes waren voor de Dijk, maar echt gevaarlijk werd het niet voor het doel van keeper Bas Swillens. Houtwijk begon al vrij vroeg het spel te vertragen, en trachtte zodoende S.V. Honselersdijk uit het spel te halen. Door het overvolle centrum van Houtwijk, moest de opbouw van de zijkanten komen. Hierbij liet linksbuiten Nick Peeters zich regelmatig gelden. De behendige linksbuiten kwam er regelmatig door heen, maar leidde nog niet tot echte grote kansen. In de 17e minuut claimde heel S.V. Honselersdijk voor een strafschop, na een overduidelijke handsbal van een van de Houtwijkers. Scheidsrechter Roozeboom wilde hier niets van weten en liet doorgaan. Bij de gevaarlijke uitval hierna, was het Tom die met een grove overtreding zijn tegenstander over de zijlijn werkte, en terecht met geel bestraft werd.

Het spel werd feller en sv Houtwijk pakte het nog steviger aan, waardoor er veel irritatie ontstond aan beide kanten. Het was dus zaak voor de Dijk om de bal snel te spelen. In de 29e minuut was het Tom die de bal inspeelde op Morad, en de bal breed legde op de opkomende Rico. Met een knappe beweging zette hij zijn tegenstander opzij, maar werd geraakt in het strafschopgebied. Scheidsechter Roozeboom wees terecht naar de stip. Het was Morad die achter de bal ging staan en feilloos raak schoot, 0-1 (foto 2). Het was de Dijkse ploeg die de druk erop bleef houden en voor paniek zorgde in de verdediging van Houtwijk. In de 40e minuut was het Nick van Rhee die van achteren werd neergelegd, en hinkend de laatste 5 minuten van de 1e helft uitspeelde.

Tweede helft
De 2e helft met een opgelapte Nick van Rhee nog in de basis, was het sv Houtwijk die het heft in handen nam. De rollen waren nu omgedraaid. Houtwijk trachtte zo snel mogelijk de gelijkmaker te forceren. De eerste 5 minuten waren ze meer bij het dijkse doel geweest dan de gehele eerste helft. Door een misser kreeg Houtwijk in de 51e minuut een mooie kans aangeboden, maar deze werd overgeschoten. De dijkenaars werden noodgedwongen zich massaal in de verdediging te kruipen. Maar wat Houtwijk ook probeerde, de dijkse verdediging gaf weinig meer weg, en was zelfs gevaarlijker bij de uitvallen. Zo was Nick van Rhee dichtbij een doelpunt, maar knalde op de paal (foto 4). In de 73e minuut kreeg S.V. Honselersdijk een vrije trap te nemen na een overtreding op de ingevallen Azzedine.

De vrije trap van Jeroen leek een prooi voor keeper Bas Swillens, maar hij liet de bal los. De attente Nick van Rhee was er als de kippen bij om de bal erin te koppen, 0-2 (foto 5). In de 77e minuut was het Loek, die Morad de diepte instuurde. Alleen richting keeper werd hij neergehaald, en je zou zeggen rood voor de verdediger maar hij kreeg slechts geel. Het spel ging nu op en neer. Houtwijk nam alle risico’s. Uit een voorzet van Houtwijk kreeg Marcel de bal tegen zijn arm, terwijl hij zijn arm langs zijn lichaam hield. Een penalty was de conclusie van de scheidsrechter, maar om daarvoor nog geel te geven was wel een beetje overdreven. Dit betekende wel zijn 2e gele kaart en kon hij vertrekken. De penalty hierna werd gelukkig voor de Dijk over het doel van Martijn van der Hoek geschoten (foto 6). De laatste 10 minuten was het nog even billen knijpen, maar na 5 minuten in blessure tijd konden de handen van de dijkenaars om hoog en was er een knappe hobbel genomen. Dit betekent nu de 2e plek in de competitie met 3 punten achterstand op Westlandia.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop en wel thuis tegen IJVV de Zwervers.

Opstelling:
Martijn van der Hoek; Rico Kok (geel), Tom Lobert, Marcel Bruggeling (2x geel), Tim van der Meer; Leon de Brabander (A, geel), Loek Grootscholten, Jeroen Vogels; Nick Peeters (-65, Azzedine El Khalifi), Nick van Rhee, Morad Naimi

Van der Meer verzekeringen