Vanaf de bijvelden: F4 houdt nieuwkomer Remo F2 driekwart wedstrijd goed bij
dinsdag 3 december 2013

Deze week aandacht voor een ingezonden wedstrijdverslag. In zijn rol als "voetbalvader" beschrijft Alexander Wagener de wedstrijd van de F4 tegen Remo. Jouw wedstrijdverslag onder de aandacht in deze rubriek? Stuur een mail naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

"Het was zaterdagochtend vroeg even zoeken, maar midden in de stad Den Haag werd sportpark De Verademing aan de Asmansweg dan toch gevonden. De multiculturele voetbalvereniging REMO zit daar nu al weer zo’n 3 jaar en heeft het in het stadspark (ingesloten tussen energieleverancier E-on, nieuw- en oudbouw van de wijk Transvaal) goed voor elkaar. Overdag is het sportpark speelterrein voor alle Hagenaars, ’s avonds en in het weekend wordt het door REMO gebruikt. De twee kunstgrasvelden en de REMO-kantine (met een heuse oud Hollandse sjoelbak in de speelhoek!) & -kleedkamers in een ‘betonnen bak’ zien er prima uit. Het kan zo doorgaan voor een trainingscomplex van een betaald voetbalorganisatie. Onze F4 speelde er tegen REMO F2, dat sinds twee speeldagen aan de competitie meedoet en de eerste competitiewedstrijd al had gewonnen. Beide teams hielden elkaar eigenlijk het grootste gedeelte van de wedstrijd in evenwicht, maar in het laatste kwart liepen de Hagenaars uit naar een 8-3 overwinning. Voor F4 scoorden Safouane, Robbie en Fahd. Jongens, jullie hebben lang stand gehouden en met een beetje meer overspelen hadden jullie misschien meer doelpunten kunnen scoren. Wel hadden jullie met z’n allen in plaats van met een paar spelers moeten verdedigen, want jullie maakten het REMO op het allerlaatst wel erg makkelijk om te scoren. En dan niet naar elkaar wijzen wie wat fout had gedaan. Winnen doe je met z’n allen, en verliezen doe je óók met z’n allen. Kortom zaterdag tegen Quintus kunnen jullie laten zien dat jullie goed kunnen samenspelen. Laat jullie trainers, leiders en (vaak bij uitwedstrijden!) vaders trots op jullie zijn door hard met elkaar te werken om Quintus beter dan tegen REMO partij te bieden. Deze vader gelooft er in ieder geval in!"

Condubouw