Vanaf de bijvelden: het 5e blijft steken op 0-0 bij competitiestart
woensdag 25 september 2013

Het Vijfde mocht aftrappen voor de competitie in een uitwedstrijd tegen Die Haghe. Ondanks een geïmproviseerd team met invallers en kansen aan beide zijden, bleef de brilstand op het bord. Dit inspireerde de schrijver van het wedstrijdverslag, Marko Penning, om even in het archief te duiken. Enkele fragmenten uit het verslag:

"In een lagere klasse worden ook de faciliteiten minder, en zo bleek na aankomst dat de kleedkamer gedeeld moest worden met een ander team."

"Op een (ouderwets zwaar)en niet bepaald egaal grasveld werd er onder uitstekende omstandigheden afgetrapt tegen Die Haghe 5, met Ruud als assistent-scheidsrechter. De gebruikelijke opstartproblemen werden ons al snel bijna fataal want binnen 3 minuten kreeg Die Haghe van dichtbij een opgelegde kans maar wist de bal toch hoog over te schieten."

"De ( voor dit team uiterst zeldzame ) brilstand bleef derhalve op het scorebord staan en beide partijen konden gezien het wedstrijdbeeld vrede hebben met het gelijke spel."

"erug in de kleedkamer bleek dat de enige die niet al zijn spullen had meegenomen (Marnix) hier ook meteen van afgeholpen was, want zijn schoenen waren onvindbaar, ook bij de gevonden voorwerpen, zodat hij op doucheslippers terug naar huis moest rijden om daarna thuis nieuwe stappers te halen voor de derde helft op het balkon."

"Na wat gespit in de archieven werd duidelijk dat een 0-0 stand de afgelopen vijftien seizoen maar twee keer eerder is voorgekomen bij ons team: voor het laatst op 14 november 2009 thuis tegen Ariston'80 en ook nog een keer in het seizoen 2000/2001 uit tegen KMD."

Condubouw