Nieuwe spelregels KNVB!
zaterdag 17 augustus 2013

Om misstanden op het veld tegen te gaan, stelt de KNVB dit seizoen een aantal nieuwe regels in. Zo leidt een gele kaart in de B-categorie direct tot een tijdstraf van 10 minuten. Gele kaarten leiden op die manier dus direct tot straf en hoeven niet meer op het wedstrijdformulier vermeld te worden. Een directe rode kaart moet nog wel op het wedstrijdformulier vermeld worden.

Een tweede verandering - naast de tijdstraf bij een gele kaart - betreft de verplichte visuele controle van de alle spelerspassen op het veld voorafgaande aan de wedstrijd. Spelen zonder spelerspas is verboden en daarom moet van alle spelers op het veld een visuele controle op de spelerspassen worden uitgevoerd.

Dit zijn de twee meest in het oog springende wijzingen van een hele set van maatregelen. Lees de complete beschrijving van alle wijzigingen in de brochure van de kNVB.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek