Coppa il Terzo Tempo kent in Quintus 5 eerste winnaar
zondag 9 juni 2013

Zaterdag 8 juni 2013 zal de boeken in gaan als een zeer geslaagde eerste editie van de Coppa il Terzo Tempo. Met temperaturen om van te smullen, voetbal van hoogstaande kwaliteit en een dorst om u tegen te zeggen was het op Sportpark De Strijphorst een dag om van te genieten. De teams van gastheer S.V. Honselersdijk presteerde goed met twee teams in de halve finale en S7 zelfs met een finaleplaats, maar uiteindelijk was het Quintus S5 dat met de fameuze beker aan de haal ging.

De dag begon om 12 uur met wedstrijden in drie poules, waarbij ieder Honselersdijk team was ingedeeld als groepshoofd van een poule. Uit poule A gingen uiteindelijk twee teams door met Honselersdijk S7 als groepswinnaar en Quintus S5 als beste runner-up. Uit poule B was het Westlandia S4 dat de halve eindstrijd wist te halen en uit poule C waren de mannen van Honselersdijk S5 de beste, ondanks hun vrijdagse uitstapje naar Guus Meeuwis.

Na de poulefase barste voor de meeste teams het feestgeweld los. Met opzwepende klanken van DJ Bombastic en een goed bemand terras werd het een mooie middag voetbal kijken en bier/wijn drinken. Op het hoofdveld ging de halve finale tussen Honselersdijk S7 en Westlandia S4, waar een benutte strafschop ervoor zorgde dat het zeuvende van Honselersdijk was verzekerd van een plaats in de finale. Op veld 2 werd de andere halve finale afgewerkt tussen Honselersdijk 5 en Quintus 5, waarbij laatstgenoemde aan het langste eind wist te trekken.

Het kon met de grootse media aandacht ook niet anders dan dat er een ludiek moment zou zijn in de eerste finale van de Coppa il Terzo Tempo. De eindstrijd werd opgeleukt door een streakende speler van FC ’s Gravenzande S17. De finale zou uiteindelijk door Quintus S5 worden gewonnen met een miniem verschil van 1-0 (zie foto 1 voor het beslissende doelpunt). Hiermee kroonde de Heulenaars zich tot eerste winnaar van de Coppa il Terzo Tempo, waarmee zij zich automatisch wisten te plaatsen voor de editie van volgend jaar. Bij de loting zal Quintus S5 geplaatst zijn als groepshoofd van Poule A.

Uiteraard valt bij een toernooi als de Coppa il Terzo Tempo niet alleen de winnaar in de prijzen. Zou liepen er gedurende de dag meerdere ‘scouts’ rond die alle teams beoordeelde op onder meer Fair Play. Uiteindelijk was het ludieke moment van FC ’s Gravenzande S17 in de finale doorslaggevend voor dit klassement en Joery van Leest mocht de beker samen met de bierbonnen komen ophalen namens de mannen uit het Breeje Durp. De blunder van het toernooi kwam op naam van Lyra Dames 4 keeper Denies Kuijvenhoven met een overbodige poging tot het stoppen van een schot dat niet eens in de buurt van het doel kwam.

De prijs voor het beste kapsel ging naar Honselersdijk S5, aangezien meerdere spelers tijdens het toernooi speelde met een hanenkam pruik. Zodoende werden de mannen beloond met een waardebon voor de kapper en uiteraard bonnen voor bier. De zelf halen bokaal was voor Gert Jan van Lyra S8, die de bal flink over het hek wist te werken. Dit werd ´beloond´ met een visnet en een bierbon.

Namens de organisatie willen we iedereen bedanken voor hun aandeel in het toernooi. Deelnemers, scheidsrechters, barvrijwilligers, scouts en iedereen die heeft geholpen bedankt en we maken er volgend jaar weer een feestje van, wordt vervolgd..

Zoomin'