S.V. Honselersdijk 2 PROMOVEERT!!!!!
zondag 9 juni 2013

Het tweede elftal van trainer Frank van Zijl en zijn ‘assistent’ Piet Boon is zaterdagmiddag naar de reserve tweede klasse gepromoveerd. Op het hoofdveld van Excelsior Maassluis werd de nacompetitiefinale na verlenging met 2-1 gewonnen van Victoria’04 2. “Vier rode kaarten, waaronder één voor Leon Strik, veel strijd, slecht voetbal, goed voetbal. Het was een wedstrijd waar alles in zat”, zegt Van Zijl, die zijn ploeg aanvankelijk op achterstand zag komen. “De linies sloten niet aan, er werd te veel de lange bal gespeeld, en onrust aan de bal waren daar de oorzaak van. Voor rust was het daarom niet veel van onze kant.” Na rust bracht Van Zijl drie verse krachten. “Dit scenario hadden we met de hele groep afgesproken. Als het niet loopt komen Morad Naïmi en de A-spelers Nando Kok en Tim van der Meer erin. Morad komt terug van een blessure en de A1-kampioenen Nando en Tim trainden al een tijdje met ons mee.” Hun inbreng betaalde zich direct uit. Een aanvalscombinatie door het centrum van de verdediging van Victoria bracht Naïmi in stelling, die zich geen moment bedacht en met een puntertje 1-1 scoorde. De wedstrijd werd weer open en het zelfvertrouwen nam toe. Naïmi drukte dat in de tweede verlenging uit. Met een prachtige stiftbal schoot hij het winnende doelpunt binnen. De twee doelpunten maakten voor hem iets goed van een voor hem zelf verloren seizoen. “Ik ben er 5 maanden uit geweest met een hardnekkige blessure. In die periode heb ik zelfs overwogen om te stoppen met voetballen. Met de nacompetitie voor één en twee in zicht begon ik er weer een beetje in te geloven. Jammer genoeg heb ik het eerste niet kunnen helpen, maar het tweede wel. Ik ben zo blij!” Van Zijl is trots op de prestatie van zijn ploeg.

“Henk Koenen, Rino Vijverberg en Leon Strik hebben een prachtige en waardige afsluiting van hun vele jaren selectievoetbal gekregen. Maar ik ben vooral trots op Youri van de Borg en Joey Brouwer. Zij verdienen het grootste compliment, want zij hebben het clubbelang in plaats van hun eigen belang voorop gesteld. Natuurlijk zijn ze teleurgesteld dat ze de finale niet spelend hebben mee mogen maken, maar het is nadrukkelijk ook hun prestatie dat we over het hele seizoen genomen zo ver zijn gekomen. Dat vind ik grote klasse.”

Scoreverloop: 20. 0-1, 47. Morad Naïmi 1-1, 106. (!) Morad Naïmi 2-1.

Opstelling S.V. Honselersdijk 2:
Tom van Schie; Leon Strik, Henk Koenen, Rino Vijverberg, Rutger Opperman; Frank Vellekoop (-77, Michel Vogels), Robbie Brabander (-66, Tom Lobert), Marcel Duijvestijn (-46, Tim van der Meer); Jilles de Groot (-46, Nando Kok), Michel van Giessen (-46, Morad Naïmi), Nick Peters.

Keeper Jeroen Hofland, Youri van de Borg en Joey Brouwer bleven op de bank. Roel van Meurs was geblesseerd. Keeper Izan Barendse was met vakantie.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek