Westlands Oude Glorie Toernooi
donderdag 30 mei 2013

A.s. zaterdag 1 juni wordt er op het Juliana Sportpark het Westlands Oude Glorie Toernooi georganiseerd. Juist die oude glorie heeft in het Westland zoveel bepaald voor het huidige voetbal. Verenigingen gingen samen verder, anderen juist (nog) niet. Een mooi toernooi dus en zeker de moeite waard om te gaan bekijken.

Het idee is 2 jaar geleden ontstaan toen na 25 jaar het 35+ toernooi bij Hoekse Boys ophield te bestaan. In goed overleg is toen besloten om een dergelijk toernooi bij FC ’s-Gravenzande te organiseren.

Het toernooi moet een soort van reünie worden van het Westlandse voetbal. Het toernooi wordt met 12 verenigingen gespeeld, ook met clubs die door fusies nu niet meer bestaan. Hier moet gedacht worden aan: Hoek van Holland, Hoekse Boys, Monster, RKSVM, ‘s Gravenzandse SV en vv ’s-Gravenzande. Zij worden aangevuld met 6 verenigingen die nu nog bestaan. In deze editie zijn daarvoor uitgenodigd: Westlandia, Naaldwijk, Lyra, Velo, KMD, Verburch en S.V. Honselersdijk.

Het toernooi begint om 10.30 uur, omstreeks 15.30 uur is de finale met aansluitend de prijsuitreiking. De Trofee is beschikbaar gesteld door Leo de Haan, oud voetballer van v.v. Monster, Velo en ’s-Gravenzandse S.V.

Voor de kinderen is er een speeltuin, een luchtkussen, schminken en gaten schieten, dus kom gerust een kijkje nemen op het Juliana Sportpark aanstaande zaterdag om de ‘Oude Glorie’ aan te moedigen.

Deelnemers moeten in het eerste gespeeld hebben en 40 jaar of ouder zijn waarbij 2 spelers 35 jaar of ouder mogen zijn. Namens S.V. Honselersdijk (en nu nog spelend in S4): Gert jan Otto, Janco Koole, Marino Kester, Erwin Bouwman (dispensatie), Marko Penning, Richard gardien, Peet de Brabander, Patrick van der Ende, Leo Lievaart, Dre Penning en Marco Gardien.

De tegenstanders zijn optimaal gemotiveerd door de uitspraken van Marco Gardien door ons team het Barcelona van het Westland te noemen. We zullen zien.

Het inschrijfgeld wordt betaald door de businessclub De Club van Honsel en dus een vermelding en een "dank je wel" waard! Top.

Zie ook www.fcsgravenzande.nl

jem-id