S.V. Honselersdijk mist promotie
zondag 26 mei 2013

Het eerste elftal is er onder het toeziende oog van Robin van Persie niet in geslaagd om de volgende ronde voor promotie te halen. De tweede wedstrijd tegen VDL eindigde in 0-0, waardoor het verlies eerder thuis de doorslag gaf.
Het eerste kwartier was voor VDL met een aantal kansen en evenveel buitenspel doelpunten. De eerste kans voor S.V. Honselersdijk kwam in de 14e minuut uit een corner (foto 3). Het duurde tot de 24e minuut voor het volgende wapenfeit; een schot op doel. Vervolgens zagen we een redding van onze keeper en een schot voorlangs van VDL. Daarna was het S.V. Honselersdijk dat het spel naar zich toe trok en tot de rust de boventoon voerde. Helaas zonder de kans op 0-1. Deze kans kwam wel in de 46e minuut waar Joost Zandvliet een sliding te kort kwam (foto 4). Tot de 78e minuut waren er vooral counterkansen voor VDL, zelfs tot een schot op de paal uit een afgeslagen corner. In dezelfde minuut was het schot van Azzedine El Khalifi een beste kans op 0-1 (foto 5). De dubbele wissel van coach Piet Boon gaf met Azzedine en de terugkeer van Morad Naimi wat meer stootkracht en ook Mike Mast kwam voor zijn laatste optreden binnen de lijnen. Het mocht niet baten de 0-0 bleef op het scorebord.
Een spannend seizoen met uitstekende wedstrijden komt daarmee tot een eind. Net als vorig seizoen heeft promotie er lang ingezeten. De derde keer wordt dan maar het bekende scheepsrecht. En dat zou mooi zijn in het 50e jaar van de Sport Vereniging Honselersdijk.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Rico Kok, Tom Lobert, Marcel Bruggeling, Roy van den Berg (82 Mike Mast; Ralph Heskes, Leon de Brabander (A), Jeroen Vogels; Roy Steekelenburg (68 Morad Naimi), Joost Zandvliet ( -68, Azzedine El Khalifi)

Condubouw