S.V. Honselersdijk speelt promotiewedstrijd tegen VDL
zondag 12 mei 2013

Vandaag zou dan de beslissing vallen wie er kampioen zou worden van de 3e klasse. Hoewel S.V. Honselersdijk het niet in eigen hand had, moest er zeker gewonnen worden van MSV’71. Die op het punt staat te degraderen, en ook de 3 punten hard nodig heeft om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Het is dan afwachten wat MVV’27 tegen Westlandia doet. Dus spanning alom.

Eerste helft
De ambiance was mooi op het sportcomplex aan de Albert Schweitzerdreef. De Dijkse supporters waren massaal aanwezig en vooral de jeugd van S.V. Honselersdijk steunde de ploeg van begin tot eind.

Bij opkomst van de elftallen werd een oranje rookbom afgestoken wat een waar rookgordijn gaf richting de spelers. Dit zorgde voor een mooi kampioenssfeertje. Maar zover was het nog lang niet. Wel bleek al gauw dat we van MSV’71 weinig tegenstand kregen. Het was eenrichtingsverkeer richting doel van de thuisploeg. Het was eigenlijk wachten wanneer een doelpunt zou vallen, dat bleek al gauw. In de 17e minuut mocht S.V. Honselersdijk al de zoveelste corner nemen. De bal werd uit de corner niet goed weggewerkt en kwam in bezit van Jeroen. Hij haalde uit maar de bal werd onderweg lichtjes getoucheerd. Keeper Geert Dobbe had weinig zicht en ongelukkig voor hem ging de bal door zijn benen. Ondertussen werd er nauw geluisterd via de WOS naar de stand in de wedstrijd tussen MVV’27 en Westlandia. De stand was daar nog 0-0. De sfeer was goed rond het veld met het overgrote deel van Dijkse supporters. Binnen het veld leek van spanning geen sprake. S.V. Honselersdijk voetbalde er lustig op los. Veel direct spel leverde spannende momenten op voor het doel van MSV’71.

Verwonderlijk was het dan ook niet dat de volgende treffer zich snel aandiende. Vijf minuten later was het Ralph die zelf de aanval opzette en de bal diep gaf op de van rechts opkomende Leon. Bij de achterlijn moest Leon even om zijn as draaien om de bal met links voor te geven. De inkomende Ralph kopte de bal knap in de korte hoek en tekende voor de 0-2 (zie foto 2). Ondertussen was er ook gescoord bij en door MVV’27. Na de 0-2 was het MSV’71 die nog iets probeerde. Na een overtreding aan dijkse kant mocht MSV’71 een vrije trap nemen. Door de wind dreigde de bal in de uiterste hoek te verdwijnen. Keeper Martijn redde knap en verwerkte het schot tot corner. Hierna was het de spits die de buitenspelval ontweek en alleen op keeper Martijn af ging. Met een sliding wist Martijn de spits af te troeven. Het waren de enige wapenfeiten deze middag voor MSV’71. Voor S.V. Honselersdijk stapelde de kansen zich op en lag er een grote uitslag in het verschiet. Vlak voor rust was weer een mooie directe aanval. De voorgegeven bal werd door Joost breed gekopt op de inkomende Jeroen die alleen voor keeper Geert Dobbe de doelman voor de 3e keer het nakijken gaf.

Tweede helft
De tweede helft werd een zomeravondpartijtje. MSV’71 had de macht niet meer om het S.V. Honselersdijk moeilijk te maken. Daarentegen hield de Dijk de gelederen goed gesloten. Kansen waren er wel maar de scherpte ontbrak er aan.

Rekening houdend voor de nacompetitie, ging het er om zonder blessures en gele kaarten de wedstrijd uit te spelen. Na het laatste fluitsignaal bleek het ook dat we de nacompetitie in gaan. MVV’27 had met 1-0 gewonnen en was kampioen. S.V. Honselersdijk gaat de nacompetitie in. Onze felicitaties gaan uit naar MVV’27. Ondanks de goede prestaties van de ploeg van Piet Boon in de laatste periode, “deze werd ongeslagen binnengehaald”, hield MVV’27 nog 2 punten over, voldoende om kampioen te worden.

Voor de nacompetitie speelt S.V. Honselersdijk zijn 1e wedstrijd op 18 mei thuis tegen VDL en een week later de return bij VDL. De winnaar hiervan gaat naar de volgende laatste ronde. Het zullen 2 zware wedstrijden worden. De steun die de ploeg de afgelopen weken heeft gekregen van zijn supporters, kan het dan ook zeker gebruiken in de nacompetitie.

Opstelling:
Martijn van der Hoek; Ralph Heskes, Tom Lobert, Marcel Bruggeling, Roy van den Berg; Rico Kok, Leon de Brabander (A) (-70, Mike Mast); Jeroen Vogels, Roy Steekelenburg (-81, Nick Peeters), Joost Zandvliet

Condubouw