Enerverende en memorabele S1 - RAS 1 - deel 1
zondag 5 mei 2013

S.V. Honselersdijk-RAS (3-2) was een enerverende wedstrijd. In de bestuurskamer was koffie met gebak vooraf, omdat Mike Mast, Rino Vijverberg en Patrick Kester afscheid namen van selectievoetbal. De thuisclub ging uiteindelijk na 90+ minuten met de hakken over de sloot. Azzedine el Khalifi schoot zijn ploeg eerst nog gemakkelijk naar 1-0, maar bij 2-2 kneep trainer Piet Boon ‘m wel. “Het was één slappe hap!” In de slotfase was het ‘topdrukte in de 16’ van RAS. Twee onderbrekingen verder was het uiteindelijk gelukkig 3-2. In de rebound van een door hem zelf gemiste strafschop werd Leon de Brabander matchwinner. Het bleef nog lang onrustig op De Strijphorst. Iedereen moest bijkomen van het ‘Alfred Hitchcock-scenario’. Als een ware 12e man (inclusief spandoek & ‘Mike, Rino & Patrick’-spandoek) waren de supporters volledig achter hun thuisclub blijven staan. Tot en met de laatste speeldag houdt S.V. Honselersdijk zicht op het kampioenschap in de zaterdag derde klasse C. Piet Boon: “Dat ‘Cambuur’-verhaal houd ik mijn spelers voor. Die club heeft een heel seizoen niet bovenaan gestaan, maar werd op de laatste speeldag wel kampioen van de eerste divisie en promoveert naar de eredivisie. Dat verhaal gaat bij ons ook gebeuren!”.

Zoomin'