Vooruitblik S1 - RAS 1
vrijdag 3 mei 2013

Morgen is het hopelijk de laatste thuiswedstrijd voor het eerste van het seizoen. Dat zou namelijk betekenen dat er geen nacompetitie voor promotie gespeeld hoeft te worden. Dat gaat zo maar niet! We ontvangen morgen namelijk het Haagse R.A.S. en dat team is duidelijk in degradatie gevaar en vinden we nu terug op plaats 12 van de ranglijst. Gemeenschappelijk belang derhalve: beide teams moeten winnen en schieten niet veel op met een gelijkspel. In de heenwedstrijd hadden we volgens schrijver Jan geen kind aan de zwart-gelen; ga er nu maar niet van uit mannen.

Voorafgaand aan de wedstrijd wordt stilgestaan bij 3 spelers die afscheid nemen als selectievoetballer. Jongens van de club die van kinds af aan in het oranje en wit op de Strijphorst voetballen en dat na hun selectietijd gaan voortzetten in een van de vriendenteams.

Het gaat hier om Patrick Kester (13 seizoenen, 201 wedstrijden) die het voetballen, door een zware blessure gevolgd door een knie operatie, voorlopig op een lager plan moet zetten en zich kan opmaken voor het vaderschap. Hij maakte zijn debuut onder trainer Martin de Graaf op 8 september 2001 (3-0 verlies bij PEC Den Haag).

Rino Vijverberg (14 seizoenen, 240 wedstrijden) die dit seizoen veelal in het tweede speelt en volgend seizoen zijn vrienden van het achtste gaat vergezellen. Rino (en zijn vrouw) weten sinds kort wat het vaderschap inhoudt. We kennen Rino momenteel van de man achter de "commissie plezier en respect" en hij maakte zijn debuut op 25-09-1999 in de competitiewedstrijd tegen Voorschoten '97 (3-1 verlies).

Tenslotte zal ook Mike Mast (12 seizoenen, 310 wedstrijden) volgend jaar niet meer voor de selectie uitkomen. Hij gaat het oud-eerste (S4) van aanvallende impulsen voorzien. Mike maakte op 9 februari 2002 als A-speler onder leiding van trainer Martin de Graaff zijn debuut tegen K.R.V. (nu FC Rijnvogels) en kwam tussen 2005 en 2011 menig maal uit voor het Westlands Elftal.

Mannen: alvast van deze plaats onze welgmeende felicitaties en dank voor jullie inzet en het instand houden van onze verenigingscultuur! Geniet ervan zaterdag.

Dan zien we morgen nog een uniek moment: vandaag worden de mannen bijgestaan door 2 pupillen van de week: Kevin en Rick de Brabander. Is weer eens wat anders een tweeling! Hier "het dubbele profiel":

Naam: Kevin en Rick de Brabander
Leeftijd: 12 jaar

Opleiding: Wij zitten op het Flora College in klas 1

Elftal: Wij spelen in de D2

Later wordt ik:
Kevin: Weet ik nog niet
Rick: Weet ik nog niet

Onze favoriete profclub is:
Kevin: Ajax
Rick: Ajax

Onze favoriet profvoetballer is: