Nieuws van de commissie Plezier & Respect
zaterdag 9 maart 2013

Preventief werken aan positief gedrag
Wij willen bij onze vereniging aandacht en energie steken in positief gedrag. Dit komt tot uiting in het vier-sporen-beleid, geschreven voor S.V. Honselersdijk.

Deze week het spoor ‘’De begeleiding’’
De begeleiding heeft een positieve voorbeeldrol voor het elftal. Dat betekent dat de begeleiding ook positief gedrag benoemt en ingrijpt bij negatief gedrag, bijvoorbeeld door spelers te corrigeren tijdens een training of wedstrijd en negatief gedrag direct af te keuren.

De commissie biedt ondersteuning aan begeleiders van een elftal waar ongewenst gedrag plaatsvindt. Begeleiders van een elftal kunnen de commissie inschakelen als er ongewenst gedrag in een elftal aanwezig is. Dan volgt er een gesprek met de begeleiding en worden een aantal trainingen geobserveerd. In het nagesprek praten we over de rol van de speler, overige spelers en hoe de begeleiding op tijd kan werken aan positief gedrag binnen het elftal.

Ideeën en suggesties voor de commissie zijn natuurlijk van harte welkom en kunt u mailen naar plezierenrespect@svhonselersdijk.nl.

Van der Meer verzekeringen