ADO Den Haag & Anderlecht openen BeNe League A
zondag 20 januari 2013

De finaleronde van de Belgisch-Nederlandse vrouwenvoetbalcompetitie ’BeNe League’ start met een topduel tussen ADO Den Haag, de club van voormalig S.V. Honselersdijk C1 speler Mandy van Dijk, en RSC Anderlecht. De wedstrijd vindt plaats woensdag 23 januari om 19:30 uur in het Kyocera Stadion op het industrieterrein Forepark in Den Haag-Leidschenveen. De toegang is gratis. De openingswedstrijd wordt geleid door de Nederlandse topscheidsrechter Kevin Blom. Hij leidde al diverse Champions League-wedstrijden en behoort tot de scheidsrechterselitegroep van de UEFA. Hij krijgt voor dit duel vrouwelijke assistentie van Nicolet Bakker, Fijke Hoogendijk en Shona Shukrula. De gloednieuwe BeNe League ging in augustus 2012 van start. In de eerste ronde streden acht Nederlandse en acht Belgische clubs in hun eigen land in respectievelijk de BeNe League Orange en de BeNe League Red om een ticket voor de eindronde. Die eindronde, de BeNe League A, bestaat uit de eerste vier teams uit de BeNe League Red en de eerste vier teams uit de BeNe League Orange. De clubs die als 5 t/m 8 eindigden nemen het tegen elkaar op in de BeNe League B. De acht clubs die zich plaatsten voor de BeNe League A zijn FC Twente, ADO Den Haag (o.a. Mandy van Dijk), PSV/FCE, Ajax (Nederland), Standard Luik, RSC Anderlecht, Lierse SK en Beerschot AC (België). De hoogst eindigende club mag zich algeheel kampioen van de BeNe League 2012-2013 noemen. De best eindigende Nederlandse- en Belgische club in de BeNe League A plaatsen zich allebei voor de Women UEFA Champions League 2013-2014. Grote groepen fans, die de wedstrijd willen bijwonen, kunnen het beste gratis kaarten bestellen via ticketing@adovrouwen.nl.
Meer info: www.beneleague.com.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek