Vanaf de bijvelden: S.V. Honselersdijk E1 wint Westlands onderonsje
dinsdag 27 november 2012

En waar waren de moeders zaterdagochtend half 8? Het was nog donker en nevelig toen de spelers en vaders van de E1 zich voor de uitwedstrijd bij FC ’s Gravenzande E1 op het parkeerterrein van en aan de Strijphorst meldden. Eerlijk = eerlijk; Krista, de moeder van Jordan, en Jordan’s zusje Selena (4!) zaten in de auto te wachten terwijl vader, Martien, en zoon zich als laatsten bij de rest voegden om te vertrekken. Tegen half 9 stonden Antoinette (van Milan), Miranda (van Frenk) en de moeder van Steyn in ’s Gravenzande langs de lijn. Voetbal is inderdaad niet exclusief voor vaders & zonen, maar wel als je er kennelijk vroeg voor moet opstaan. Maar dit alles geheel terzijde. Onze E1 won! Het werd 1-3 door Frenk (0-1), Milan (1-2) en Max (1-3). Het voetbal was beter dan midweeks tegen Graaf Willem II Vac E1 van oud-S.V. Honselersdijk E1-trainer Bert Hesselink (2-2), toen onze E1 bij vlagen werd weggespeeld. Net als woensdag ging E1 efficiënter met de mogelijkheden om, maar zag het er zaterdag voetballend beter uit. Man van de wedstrijd? Dylan, die een niet aflatende ijver aan de dag legde, vele aanvallen van FC ’s Gravenzande verstoorde, óók nog mee ten aanval streed, en even later weer op tijd terug was in de verdediging. Hij was een voorbeeld voor zijn medespelers! Wanneer E1 als zaterdag blijft presteren hoeft trainer-coach Marcel Noordam in de winterstop niemand via Koopplein Westland op de (internet)transfermarkt te plaatsen.

Foto 1: de doelpuntenmakers Frenk Kester (linksboven), aanvoeder Milan Vijftigschild (rechtsboven) en Max van der Kraan (rechtsonder) samen op de foto met teamcoach Richard Vijftigschild en Jordan van Gemert (linksonder). Foto 2: Dylan Crozier was de man van de wedstrijd.

Sosef & v/d Knaap