De Club van Honsel (DCVH) heeft nieuw bestuur
maandag 1 oktober 2012

Tijdens een informele vrijdagavondborrel op het Beukelstrand in ’s Gravenzande bij strandtent Beachline kwam De Club van Honsel, de businessclub van de S.V. Honselersdijk, onlangs voor het eerst dit voetbalseizoen bij elkaar. Op deze winderige en natte avond werd warm afscheid genomen van de bestuursleden Erik Sosef (voorzitter), die voorzitter van S.V. Honselersdijk is geworden, en Patrick Kester (PR & communicatie). Beide heren blijven wel lid van DCVH. De drie nieuwe bestuursleden van De Club van Honsel Alex Prins (voorzitter), Jack Poot (werving) en Carola Scheffers (PR & communicatie) werden gepresenteerd. Laatstgenoemde kon niet bij de borrel aanwezig zijn. Henk van Renesse (secretaris) en Miranda van Marrewijk (activiteiten) blijven in functie.

Mede-eigenaar Alex Prins (44) van groente en fruit ex- en importeur Koornstra&Co uit De Lier is sinds kort lid van DCVH, maar loopt al wat langer binnen S.V. Honselersdijk rond als jeugdleider en jeugdscheidsrechter van de wedstrijden van zijn kinderen. “Mijn dochter Roos van 13 speelt in de D1, mijn zoon Mels van 10 in de E2 en mijn andere dochter Suus van 6 speelt in de F6. Ik ben trots op deze club en wilde graag iets meer doen, toen ik door Erik Sosef werd gevraagd om voorzitter van DCVH te worden. Daar heb ik niet lang over na hoeven denken.” Prins wil voorkomen dat er een beeld van DCVH ontstaat, waarin DCVH wordt gezien als een exclusieve club dat zichzelf graag tegoed doet aan leuke activiteiten en een biertje in de bestuurskamer van de S.V. Honselersdijk. “Als DCVH staan wij voor het goede clubgevoel. Dit gaan we nog meer uitdragen. We streven ernaar dat onze clubleden trots op de S.V. Honselersdijk en al haar supporters, vrijwilligers, ‘helpende handjes en contantjes’ in welke vorm dan ook zijn. Een vereniging waar je bij wil horen.” In concrete zin wil Prins niet stilzitten met DCVH. “Laat ik voorop stellen dat wat goed is moet blijven bestaan. DCVH heeft een verantwoordelijkheid naar de vereniging, haar leden en naar de clubleden zelf. We zullen elkaar en elkaars bedrijf ook beter moeten gaan leren kennen. We gaan geld genereren en goed besteden.” Op dat gebied wil DCVH uitbreiden, waarvoor het op zoek gaat naar nieuwe leden.” Prins: “Daartoe komen we met een brochure, waarin we óók naar de verenigingsleden inzichtelijk gaan maken wat we doen, wat er binnenkomt en waaraan het besteed wordt.” Hij roemt wat er onder leiding van zijn voorganger Erik Sosef is bereikt. “Ieder lid van S.V. Honselersdijk kan trots zijn op wat er tot nu bereikt is. Ik wil dat we beter laten weten en beter laten zien wat we hebben gedaan. We hebben bijvoorbeeld voor interieur, een ballenkast en een televisie in het clubgebouw gezorgd en laten voor iedere wedstrijd van het eerste elftal een programmaboekje drukken. En nog veel meer om hier op te noemen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.”

In- en verkoper in de bloemen- en plantenhandel Jack Poot (“al meer dan 20 jaar”), die van het team van zijn zoon Boaz (7 jaar) F2 met een andere vader leider is, heeft er ook zin in. “Ik vind het leuk om me op sportief gebied met jeugd bezig te houden. Al 25 jaar houd ik bezig met fondsenwerving voor goede doelen, jeugd en kerk. DCVH past goed in dat rijtje.” Poot voelt zich positief aangetrokken tot S.V. Honselersdijk. “Het is een enthousiaste club met veel jeugd en vrijwilligers. Mijn drijfveer is samen met de jeugd en ondernemers uit Honselersdijk een gezonde sportieve en financiële groei te realiseren. Als ik ergens bij betrokken ben wil ik daar ook graag iets voor doen. Ik was dan ook gelijk enthousiast toen Alex me vroeg om bij De Club van Honsel te komen. We gaan er zeker een succes van maken. Ik woon nu zo'n 15 jaar in Honselersdijk. Eigenlijk ben ik pas via de activiteiten van mijn kids in Westland aan het integreren.” Carola Scheffers, die haar eigen bedrijfje Stone Island Communicatie runt, laat via de mail weten ook erg enthousiast te zijn. “Als moeder loop ik al zes jaar bij S.V. Honselersdijk rond. Mijn zoon krijgt binnen de vereniging de kans om te genieten van een heel professionele jeugdopleiding en van heel veel voetbalplezier. Wij als ouders genieten hier ook met volle teugen van en komen altijd heel graag kijken. Ik draag dan ook graag mijn steentje aan een goede vereniging bij.”

Foto 1:
Het nieuwe bestuur van DCVH Henk van Renesse (secretaris), Jack Poot (werving), Alex Prins (voorzitter) en Miranda van Marrewijk (activiteiten).

Foto 2:
Erik Sosef & Patrick Kester namen afscheid van hun DCVH-bestuurstaken; Alex Prins bedankt hen.

Van der Meer verzekeringen