S.V. Honselersdijk ontvangt Sparta Rotterdam
zaterdag 30 juni 2012

Zaterdag 7 juli om 16:00 uur voetbalt de betaald voetbal organisatie en eerstedivisionist Sparta uit Rotterdam haar eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2012-2013 bij en tegen S.V. Honselersdijk op sportpark De Strijphorst aan de Strijphorst in Honselersdijk. Nooit eerder voetbalde S.V. Honselersdijk vriendschappelijk tegen de hoofdmacht van een profclub. Voorafgaand aan die wedstrijd spelen de E-top junioren van S.V. Honselersdijk en Westlandia uit Naaldwijk om 14:00 uur tegen elkaar.

Zaterdag 30 juni start Sparta de voorbereiding op een nieuw seizoen in de Jupiler League met de eerste training op het gemeentelijk sportcomplex Vreelust aan de Spaanseweg in Rotterdam-West. De traditierijke (Kasteel)club (sinds 1888!) speelde sinds de invoering van het betaalde voetbal in 1954 onafgebroken in de eredivisie. In 2002 degradeerde Sparta naar de eerste divisie, maar keerde het binnen een jaar weer terug in de eredivisie. In 2010 degradeerde de club weer uit de eredivisie. De EK Oranje-internationals Kevin Strootman en Jetro Willems werden bij Sparta opgeleid. Tot anderhalf jaar geleden speelden zij nog voor de club. Onder leiding van hoofdtrainer Michel Vonk probeert Sparta komend seizoen opnieuw naar de eredivisie terug te keren, waar het in de nacompetitie al een paar keer dichtbij is geweest.

Clubtopscorer Jeremy Bokila (14 goals; was gehuurd van Zulte Waregem uit België), Nathan Rutjes, Marten de Roon, Joey Godee, Anthony Bentem, Ruud Kras, Rubin Dantschotter en Jeroen Veldmate vertrokken deze zomer bij Sparta, dat zich in de zomerstop versterkte met de aanvallers Roald van Hout (24; RKC Waalwijk), Donovan Deekman (23; Sporting Lokeren (België), SC Heerenveen), Quenten Martinus (21; gehuurd van SC Heerenveen), Martijn de Vries (20; Feyenoord/Excelsior; debuut: 03-12-2011 Ajax-Excelsior), doelman Marco van Duin (NEC, FC Volendam (am.), Haarlem, Ajax), Robert van Boxel (29; PSV, ADO Den Haag, MVV, SC Cambuur), Jens van Son (24; FC Eindhoven) en Danny Buijs (30; Excelsior, FC Groningen, Feyenoord, ADO Den Haag, Kilmarnock (Schotland)). Bekende spelers zijn Gijs Luirink (FC Volendam, FC Groningen, AZ), Donovan Slijngard (Ajax, FC Groningen), de Haagse spits Sandro Calabro (ADO Den Haag, FC Utrecht, FC Volendam, Helmond Sport, FC VVV, Sankt Gallen (Zwitserland)), en Danny Buijs, die allen eredivisie-ervaring hebben. Vrijdag 10 augustus om 20:00 uur op Het Kasteel, het Sparta stadion in Rotterdam-West, begint Sparta aan de competitie tegen SC Veendam. Het begint met maar één doelstelling, het kampioenschap van de Jupiler League.

Hoofdtrainer Piet Boon van S.V. Honselersdijk zal zijn spelersgroep niet uit nieuwe spelers, die onlangs overschrijving naar de club hebben gekregen, laten bestaan. “Wij zien de wedstrijd als beloning voor de spelersgroep van het afgelopen seizoen. Een geweldig seizoen, maar helaas zonder tastbare prijs; kampioenschap of promotie naar de tweede klasse. Wel hebben we met z’n allen de club S.V. Honselersdijk positief gepromoot. De spelers hebben dit toetje verdiend. Ze kijken er heel erg naar uit. Het belooft een mooie wedstrijd tegen een toptegenstander te worden. Sparta is en blijft een begrip in Nederland en vooral in het Westland!” Boon heeft de 18 spelers uitgenodigd die de laatste finales in de nacompetitie hebben gespeeld. “ Twaalf juni heeft de spelersgroep voor het laatst getraind. Boon roept zijn spelers nog wel op voor een paar trainingen. “Na zo’n lang en zwaar seizoen moeten we de spelers natuurlijk wel rust gunnen en geven. We hebben voor de wedstrijd tegen Sparta trainingen ingelast op 30 juni, 3 en 5 juli.”

Spelersgroep S.V. Honselersdijk:
Saïd Aouladsaid, Robbie Brabander, Leon de Brabander, Milan Brakel, Niels Bransen, Marcel Duijvestijn, Michel van Giesen, Martijn van de Hoek (keeper), Azzedine el Khalifi, Rico Kok, Tom Lobert, Mike Mast, Roel van Meurs, Morad Naïmi, Leon Strik, Frank Vellekoop, Rino Vijverberg en Joost Zandvliet.
Hoofdtrainer is Piet Boon. Zijn assistenten zijn Frank van Zijl en Moek van der Meer.

Spelersgroep Sparta (onder voorbehoud van transfers):
Iliass Bel Hassani, Crescendo van Berkel, Mario Bilate, Jaime Bruinier, Sandro Calabro, Donovan Deekman, Henk van Dijkhuizen, Marco van Duin (keeper), Paul Gladon, Roald van Hout, Toine van
Huizen, Roy Kortsmit (keeper), Gijs Luirink, Quenten Martinus, Steef Nieuwendaal, Pieter Nys, Nico
Pellatz (keeper), Donovan Slijngard, Toni Varela, Mark Veldmate, Robert van Boxel, Jens van Son, Danny Buijs en Martijn de Vries.
Hoofdtrainer is Michel Vonk (oud-profvoetballer van o.a. AZ & Manchester City). Zijn assistenten zijn Pascal Jansen, Peter van den Berg, Arjan van der Laan (oud-prof Sparta & FC Twente & ADO Den Haag) en keeperstrainer Frank Kooiman (oud-profkeeper van o.a. Sparta & PSV). Teammanager is Jaap Sneep.

De wedstrijd staat onder leiding van Dordtenaar Karel van den Heuvel, die naast topamateur scheidsrechter werkzaam is bij de Goudse Verzekeringen; sponsor van Sparta en zakenpartner van wedstrijdhoofdsponsor Van der Meer Verzekeringen uit Honselersdijk. Zijn assistenten langs de lijn zijn Art Zoutendijk en Jozef de Jong. Na de wedstrijd verzorgt good old DJ André Zwinkels de muziek tot ongeveer 22:00 uur.

Entreekaarten voor deze wedstrijd á €5,= p.p. zijn nog te koop bij Ab van Dijk (06-52022350; avdinfo@kabelfoon.nl), Van der Meer Verzekeringen (Dijkstraat 2 in Honselersdijk), bezinestation Total Wubben (Middelbroekweg 59-A in Honselersdijk), Sigarenmagazijn de Wilde (Prins Hendrikstraat 14 in Naaldwijk) en bij S.V. Honselersdijk kledingleverancier en voetbalspeciaalzaak 100% Voetbal (Herenstraat 90 in Wateringen). Op de wedstrijddag zijn entreekaarten te koop aan het loket bij de toegangshekken van sportpark De Strijphorst.

jem-id