Hoofdmacht S.V. Honselersdijk start voorbereiding op Sparta
zaterdag 30 juni 2012

Onder warme omstandigheden waren lol, pit en drinkpauzes zaterdag de ingrediënten van de eerste training van de S.V. Honselersdijk ter voorbereiding op het oefenduel met eerstedivisionist Sparta op zaterdag 7 juli. Hoofdtrainer Piet Boon gaf zijn spelers na de laatste training van het vorig seizoen 18 dagen rust. Voor amateurvoetbalbegrippen is dat vrij kort, maar als een betaald voetbalorganisatie op bezoek komt bereidt je je voor.

“De wedstrijd is een beloning voor de spelersgroep van het afgelopen seizoen. Een geweldig seizoen, maar helaas zonder kampioenschap of promotie naar de tweede klasse. De spelers hebben dit toetje verdiend. Sparta is zaterdag ook met de voorbereiding begonnen. We trainen nog twee keer. Na de wedstrijd zijn de spelers weer ruim drie weken vrij.” Eén speler was zaterdag te laat op de training. Na een warming up en wat combinatiespelvormen werd afgesloten met een partijspel, waar de vonken redelijk van afvlogen. “Er mochten van mij geen slidings worden gemaakt”, zegt Boon, die de training samen met zijn assistent-trainer Frank van Zijl goed had voorbreid. “Ik wil natuurlijk dat niemand geblesseerd raakt. We trainden op kunstgras, maar spelen tegen Sparta natuurlijk op het hoofdveld met echt groen gras.” Tijdens de afwerkoefening, voordat het partijspel begon, stond Boon nog even op doel, nadat keeper Martijn van de Hoek in een pittig maar fair duel om de bal een bloedneus opliep. In het partijspel was Van de Hoek er gewoon weer bij. Even voor 12:00 uur beëindigde Boon de eerste training, die om 10:00 uur was begonnen, van het seizoen 2012-2013.

Prins Group