Honselersdijk kan goed seizoen bekronen met titel
maandag 16 april 2012

"Het is prettiger om te jagen, dan opgejaagd te worden," sprak Honselersdijk-trainer Piet Boon na afloop van de 3-0 thuiszege op Rijnmond HS. Door de overwinning houdt Honselersdijk aansluiting bij Lombardijen. De achterstand van de Westlandse formatie bedraagt een punt Boon kampte voor de wedstrijd tegen Rijnmond HS met personele problemen. Tom Lobert en Roy van Steekelenburg waren wegens blessures afwezig. Daarentegen zat publiekslieveling Morad Naimi weer bij de selectie. In de uitwedstrijd tegen Rijnmond HS had de Westlandse formatie het lastig gehad. Ondanks de 1-2 uitzege was Honselersdijk op zijn hoede voor het bezoek van de degradatiekandidaat uit Hoogvliet.

Rijnmond HS begon sterk aan de confrontatie op sportpark De Strijphorst. In de eerste helft had de ploeg van Klaus Lingen het beste van het spel en kreeg het via spits Mitchell de Wit twee grote kansen. In beide gevallen vergat de aanvaller de openingstreffer te noteren. Honselersdijk had moeite om het spel te maken, maar kwam tien minuten voor rust toch op 1-0 via Azzedine El Khalifi. De aanvaller tikte op aangeven van aanvoerder Leon de Brabander simpel binnen.

"In de eerste helft stond het vooral achterin niet goed bij ons. Dat hebben we na rust beter opgepakt," verklaarde Boon het matige spel van zijn formatie. Honselersdijk kwam na de theepauze beter uit de startblokken. Mike Mast ontsnapte aan buitenspel en tekende voor 2-0. Drie minuten later besliste Joost Zandvliet het duel door na een vrije trap van Frank Vellekoop de rebound om te zetten in een treffer.

Het verzet van Rijnmond HS was daarmee gebroken. De ploeg uit Hoogvliet moest twintig minuten voor tijd zelfs met tien man verder, nadat Lesley Bax een rode kaart kreeg. Honselersdijk kon in de slotfase de zege nog meer glans geven, maar het verschil bleef uiteindelijk drie doelpunten.

Boon toonde zich na afloop tevreden. "Het is echt geweldig wat we met dit team presteren. Vorig jaar stonden we nog in de onderste regionen van deze klasse en nu doen we mee om het kampioenschap. Ik wil dit jonge elftal dan ook complimenteren." Volgens de trainer heeft zijn elftal weinig last van spanning. "Natuurlijk weten de jongens dat ze ergens om spelen, maar de ploeg heeft laten zien daar volwassen mee om te gaan. Bovendien hebben we de nacompetitie al bereikt"

Na de thuisoverwinning op Rijnmond HS wachten voor Honselersdijk nog drie
competitie duels. Volgende week is de derby tegen Maasdijk, daarna volgen confrontaties met De Zwervers en Maense. De ploeg van Boon moet in die duels een punt meer pakken dan Lombardijen. Dan kan het jonge elftal een uitstekend seizoen bekronen met een hoofdprijs.

OPSTELLINGEN
Honselersdijk: Van der Hoek, Strik, Kok (Van Giesen), Vijverberg, Bransen (Van Meurs), Auoladsaid (Naimi), Zandvliet, Vellekoop, El Khalifi, De Brabander, Mast.
Rijnmond HS: Stougie, Barning, Tiben, Essen, Van der Linden (Driesse), Gerritsen, Bax, De Jong, De Wit, Verbrugge (De Klerk), Ay.

(bron: AD Dichtbij, Ruud Pijper)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek